Kratko priopćenje

Molekularna karakterizacija i usmjerena evolucija L-cistein sulfinat dekarboksilaze izdvojene iz metagenoma

Jie Deng ; Guangxi Key Laboratory of Mangrove Conservation and Utilization, Guangxi Mangrove Research Center, Guangxi Academy of Sciences
Qiaofen Wu ; State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agro-Bioresources, College of Life Science and Technology
Hua Gao ; State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agro-Bioresources, College of Life Science and Technology
Qian Ou ; State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agro-Bioresources, College of Life Science and Technology
Bo Wu ; State Key Laboratory for Conservation and Utilization of Subtropical Agro-Bioresources, College of Life Science and Technology
Bing Yan ; Guangxi Key Laboratory of Mangrove Conservation and Utilization, Guangxi Mangrove Research Center, Guangxi Academy of Sciences
Chengjian Jiang ; Guangxi Key Laboratory of Mangrove Conservation and Utilization, Guangxi Mangrove Research Center, Guangxi Academy of Sciences

Puni tekst: hrvatski pdf 1.182 Kb

L-cistein sulfinat dekarboksilaza (EC 4.1.1.29) je enzim koji određuje brzinu biosinteze taurina, te katalizira dekarboksilaciju L-cistein sulfinskekiseline u hipotaurin. Identifikacija nove L-cistein sulfinat dekarboksilaze koja bi mogla poboljšati biosintetičku učinkovitost taurina vrlo je bitna. Još neistraženi gen za dekarboksilazu, undec1A, identificiran je u prethodnom radu probirom sekvencija DNA iz neuzgojenih mikroorganizama iz tla. Uproteinu Undec1A primjenjena je nasumična mutageneza pomoću sekvencijalne lančane reakcije polimeraze s pogreškama. Mutirani protein Undec1A-1180, izdvojen iz zbirke tako dobivenih različitih mutiranih proteina, imao je 5,62 puta veću specifičnu aktivnost od ishodnogproteina Undec1A pri temperaturi od 35 °C i pH=7,0. Rezultati molekulskog uklapanja potvrđuju da aminokiselinski ostaci Ala235, Val237, Asp239, Ile267, Ala268 i Lys298 u proteinu Undec1A-1180 pomažu pri prepoznavanju i katalizi molekula L-cistein sulfinske kiseline. Ovi bi rezultati mogli poslužiti kao osnova za definiranje svojstava proteina Undec1A-1180.Tehnologija usmjerene evolucije prikladna je za unapređenje biotehnološke primjene gena dobivenih iz metagenoma.

taurin; L-cistein sulfinat dekarboksilaza; zbirka metagenoma; sekvencijalna lančana reakcija polimeraze s pogreškama