Ljetopis socijalnog rada, Vol. 3 No. 1, 1996.
Pregledni rad
IMA LI MJESTA ZA SOCIJALNE RADNIKE U NOVOJ HRVATSKOJ ŠKOLI?
Nino Žganec
; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Socijalni rad, na žalost, još uvijek nije osigurao svoje mjesto u hrvatskoj školi. Kako pokazuju iskustva većine razvijenih zemalja svijeta, takva situacija u hrvatskoj školi sasvim je neopravdana. Zatvorenost školskog sustava s jedne te nedovoljna razvijenost znanosti socijalnog rada u Hrvatskoj s druge strane glavni su čimbenici postojećeg stanja. Zalagati se danas za uvođenje socijalnih radnika u hrvatske škole čini nam se zalagati se za demokratizaciju škole i za školu koja će se približavati često proklamiranim načelima socijalne pravde. Aktivnosti socijalnog rada u funkciji kvalitetnijeg odvijanja odgojno-obrazovnog procesa odnose se na primjenu autentičnih metoda i tehnika te discipline na tri široke razine: na razini škole kao institucije, na razini lokalne zajednice te na razini obitelji. Pored općevažećih načela i ciljeva školskog socijalnog rada, u novoj hrvatskoj školi socijalni bi rad trebao prepoznati i sva ona specifična načela i ciljeve djelovanja koji odgovaraju svakoj pojedinoj školi. Ti i neki drugi elementi školskog socijalnog rada predmet su razmatranja u ovom članku.
Ključne riječi
Hrčak ID:
198155
URI
Datum izdavanja:
9.12.1996.
Posjeta: 2.043 *