Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

VRIJEME PROVEDENO U KUPNJI I PONAŠANJE KUPACA NA TRŽIŠTU ODJEĆE

Mirela Mihić
Ivan-Damir Anić
Ivana Kursan Milaković


Puni tekst: engleski pdf 272 Kb

str. 89-105

preuzimanja: 4.401

citiraj


Sažetak

Glavna svrha rada sastoji se od istraživanja značaja različitih prediktora i ponašajućih ishoda za potrošačevu percepciju vremena provedenog u kupnji odjevnih predmeta. Istraživane varijable su uključivale spol, dob, prihod, modnu osviještenost i vizualni merchandising, dok su ishodi obuhvatili broj kupljenih odjevnih predmeta. Podaci, prikupljeni ispitivanjem potrošača u Hrvatskoj, su analizirani korištenjem eksplorativne i konfirmativne faktorske analize, te modeliranja strukturnih jednadžbi (SEM). Rezultati istraživanja pokazuju da vizualni merchandising ima najveći i pozitivni utjecaj na vrijeme povedeno u kupnji. Prema očekivanjima, potrošači ženskog spola i mlađi potrošači provode više vremena u kupnji za razliku od potrošača muškog spola i potrošača starije dobi. Što se tiče ishoda, vrijeme provedeno u kupnji pozitivno je povezano s kupnjom. Istraživanje je vršeno u određenom vremenskom razdoblju, a tijekom ekonomske krize u Republici Hrvatskoj kada su potrošači trošili manje novca na modne proizvode. Istraživanje pruža uvid u odrednice i ishode značajne za čimbenik vremenskog izdatka, te može pomoći modnim prodavačima na malo pri uspješnom oblikovanju maloprodajnih strategija s ciljem ohrabrivanja potrošača na veću potrošnju u modnim trgovinama, a što posljedično dovodi do većeg obujma prodaje.

Ključne riječi

modna maloprodaja; vrijeme provedeno u kupnji; vizualni merchandising; demografija; neplanirana kupnja

Hrčak ID:

199306

URI

https://hrcak.srce.hr/199306

Datum izdavanja:

24.4.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.272 *