Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i1.2571

Motivacija i zaposlenici sveučilišne uprave u procesu restrukturiranja ustanova visokog obrazovanja

Mikhail Vinichenko ; Russian State Social University, Department of Human Resource Management and Personnel Policy
Andrey Kirillov orcid id orcid.org/0000-0002-5619-7661 ; Russian State Social University, Department of Human Resource Management and Personnel Policy
Alexander Maloletko ; Russian State Social University, Vice-rector for scientific work
Elena Frolova ; Russian State Social University, Department of Management and Administration
Marina Vinogradova ; Russian State Social University, Research Institute of Novel Trends and Technologies


Puni tekst: hrvatski pdf 346 Kb

str. 199-232

preuzimanja: 284

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 346 Kb

str. 199-232

preuzimanja: 357

citiraj


Sažetak

Svrha ovog istraživanja bila je utvrditi učinak institucionalnih promjena na radno okruženje i zdravlje zaposlenika i zaposlenih studenata u Središnjem uredu dekana i njihovu motivaciju za visokokvalitetno obavljanje zadataka i ispunjavanje obrazovnih zaduženja. Istraživanjem su obuhvaćena 23 djelatnika i 45 studenata na diplomskoj razini studija. Ispitanicima je podijeljen upitnik s ciljem dobivanja informacija o njihovim stavovima prema radnim zadacima, kolegama, upravi, djelatnicima i plaći. U ispitivanju studenata primijenjena je Gerchikovljeva (2005) i Batarshevljeva (2002) metodologija s ciljem otkrivanja njihovih motivacijskih profila, na kojima treba temeljiti osmišljavanje relevantnog i učinkovitog sustava poticanja. Rezultati dobiveni istraživanjem ukazuju na to da na stvaranje okruženja pogodnog za učenje najviše utječu upravljačke kvalitete djelatnika, razina njihove suradnje sa studentima, motivacija za savjestan rad, uvjeti za razvoj karijere i psiho-socijalna klima. Autori ovog istraživanja predlažu razvijanje sustava financijskih i materijalnih poticaja za djelatnike sa svrhom priznavanja njihova doprinosa na radnom mjestu, kao i aktivnu primjenu nenovčanih poticaja poput upravljanja talentima i karijerom, uključivanjem zaposlenika u upravljačke aktivnosti i podjelom nadležnosti. Među studentima su zabilježene sljedeće korelacije: kombinacija posla i studija povećava učestalost stresa i slabijeg zdravlja; kombinacija posla i studija povećava studentsku motivaciju za samoorganiziranjem.

Ključne riječi

obrazovna ustanova; učinkovitost; poželjno obrazovno okruženje; reforme.199

Hrčak ID:

199592

URI

https://hrcak.srce.hr/199592

Datum izdavanja:

30.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.729 *