Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i1.2494
Pravo na odgoj i obrazovanje djece s teškoćama od najranije dobi
Marina Milić Babić
orcid.org/0000-0002-2310-641X
; University of Zagreb, Faculty of Law, Department of Social Work
Sara Tkalec
orcid.org/0000-0002-2310-641X
; Home for the elderly Peščenica
Leah Powell Cheatham
orcid.org/0000-0002-2310-641X
; University of Alabama, School of Social Work
Sažetak
Pravo na obrazovanje temeljno je ljudsko pravo i u središtu je brojnih međunarodnih ugovora, konvencija, znanstvenih i stručnih istraživanja. Ovaj rad temelji se na modelu ljudskih prava i cilj mu je istražiti uključenost djece s teškoćama u programe ranog odgoja i obrazovanja. Sudionici istraživanja – roditelji djece s teškoćama u razvoju (N = 10) opisuju izazove s kojima se suočavaju prilikom upisa djeteta s teškoćama u predškolske ustanove, izražavaju nedostatak podrške kod upisa ili čak nemogućnost upisa svog djeteta u predškolsku ustanovu. Također, sudionici nailaze na izazove unutar samog vrtića. Djetetu se ograničava boravak u skupini, smatraju da postoji nedovoljna uključenost djeteta s teškoćama u aktivnosti, a naglašavaju organizacijske poteškoće vezane uz osiguranje rada asistenta. Sudionici su zadovoljni osobnim kompetencijama odgojiteljica, ali su nezadovoljni njihovim profesionalnim kompetencijama, baš kao što svoje nezadovoljstvo iskazuju i u vezi s radom stručnog tima. Neki su sudionici spomenuli diskriminaciju djece. Zaključno, ti iskazi otkrivaju "ranjivosti" ranog obrazovnog sustava. S obzirom na važnost uključivanja u obrazovanje za djecu s teškoćama u razvoju, ova tema zahtijeva stalnu pozornost.
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju; Hrvatska; inkluzija; rani odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
199590
URI
Datum izdavanja:
30.3.2018.
Posjeta: 4.106 *