Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Obrazovanje za društveni razvoj

Antun Šundalić orcid id orcid.org/0000-0001-9261-834X ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Anela Mičić


Puni tekst: hrvatski pdf 805 Kb

str. 119-129

preuzimanja: 3.151

citiraj


Sažetak

Put prihvaćanja obrazovanja i znanosti kao društveno potrebne djelatnosti bio je dug i prepun zapreka. Industrijalizacija je kroz 19. stoljeće pokazala da je znanost ključna poluga tehnološkog napretka, a
onda i društvenog razvitka. Kako je svaka tehnološka inovacija u biti primjena novih znanstvenih spoznaja, obrazovanje je postalo nužnim u pristupu i uporabi takve tehnologije.
Dvije su koncepcije današnjeg pristupa razvoju obrazovanja: koncepcija cijeloživotnog učenja i kocepcija društva koje uči. Ove su koncepcije tehnološki uvjetovane, ali i tržišno nametnute svim društvima današnjice. Stoga je svakoj zemlji, i Hrvatskoj dakako, razvoj obrazovnog sustava koji će odgovarati zahtjevima vremena postao urgentnim zadatkom.

Ključne riječi

obrazovanje; društvo; koncepcija cijeloživotnog učenja; koncepcija društva koje uči; društvo znanja

Hrčak ID:

199772

URI

https://hrcak.srce.hr/199772

Datum izdavanja:

15.12.2006.

Posjeta: 4.041 *