Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21464/mo46.124.5784

Interkulturalni sadržaji kao polazište nastave glazbe u europskim općeobrazovnim školama

Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Umjetnička akademija u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Umjetnička akademija u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 364 Kb

str. 57-84

preuzimanja: 787

citiraj


Sažetak

Razvoj interkulturalne kompetencije pojedinca postao je nužnošću, a suvremena škola mora ići ukorak s vremenom i zbivanjima kojima smo okruženi. Odgoj mlade osobe sposobne da učinkovito djeluje i živi u modernom društvu podrazumijeva i razvoj interkulturalne kompetencije svakog učenika. Nastava glazbe svakako je područje u kojemu se može razvijati interkulturalna kompetencija učenika. Preduvjet je interkulturalno koncipiran kurikulum, interkulturalni sadržaji u udžbenicima kao i primjeri različitih glazbenih tradicija sa svih kontinenata predviđeni za slušanje u nastavi glazbe. Stoga se ovim radom željelo utvrditi jesu li nacionalni, predmetni i školski kurikulumi kao i sadržaji udžbenika i pripadajućih im CD-a u dvanaest europskih država (Hrvatska, Mađarska, Slovenija, Austrija, Njemačka, Češka, Švicarska, Italija, Bosna i Hercegovina, Francuska, Engleska i Finska) zasnovani na interkulturalizmu. Rezultati istraživanja pokazali su da je nastava glazbe, posebice gimnazijska, još uvijek nedovoljno usmjerena na upoznavanje glazbe različitih kultura što je velika prepreka interkulturalnom odgoju učenika kojemu moramo težiti.

Ključne riječi

interkulturalni odgoj; nastava glazbe; osnovna škola; gimnazija; kurikulum

Hrčak ID:

199988

URI

https://hrcak.srce.hr/199988

Datum izdavanja:

17.4.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.918 *