Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/mo46.124.5784
Interkulturalni sadržaji kao polazište nastave glazbe u europskim općeobrazovnim školama
Amir Begić
orcid.org/0000-0003-2152-9563
; Umjetnička akademija u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Jasna Šulentić Begić
orcid.org/0000-0003-4838-0324
; Umjetnička akademija u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Razvoj interkulturalne kompetencije pojedinca postao je nužnošću, a suvremena škola mora ići ukorak s vremenom i zbivanjima kojima smo okruženi. Odgoj mlade osobe sposobne da učinkovito djeluje i živi u modernom društvu podrazumijeva i razvoj interkulturalne kompetencije svakog učenika. Nastava glazbe svakako je područje u kojemu se može razvijati interkulturalna kompetencija učenika. Preduvjet je interkulturalno koncipiran kurikulum, interkulturalni sadržaji u udžbenicima kao i primjeri različitih glazbenih tradicija sa svih kontinenata predviđeni za slušanje u nastavi glazbe. Stoga se ovim radom željelo utvrditi jesu li nacionalni, predmetni i školski kurikulumi kao i sadržaji udžbenika i pripadajućih im CD-a u dvanaest europskih država (Hrvatska, Mađarska, Slovenija, Austrija, Njemačka, Češka, Švicarska, Italija, Bosna i Hercegovina, Francuska, Engleska i Finska) zasnovani na interkulturalizmu. Rezultati istraživanja pokazali su da je nastava glazbe, posebice gimnazijska, još uvijek nedovoljno usmjerena na upoznavanje glazbe različitih kultura što je velika prepreka interkulturalnom odgoju učenika kojemu moramo težiti.
Ključne riječi
interkulturalni odgoj; nastava glazbe; osnovna škola; gimnazija; kurikulum
Hrčak ID:
199988
URI
Datum izdavanja:
17.4.2018.
Posjeta: 2.495 *