Izvorni znanstveni članak
Modernitet i vernakularnost u amaterskim filmovima Oktavijana Miletića
Janica Tomić
orcid.org/0000-0003-3520-0275
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Modernitet je istaknuta tema na sjecištima suvremene filmske i kulturalne
teorije, naročito u pristupima povijesti nijemog filma. Metodologija
takvih “kulturalističkih” pristupa našla se u žarištu metateorijske debate
pa prvo poglavlje rada sažima relevantne priloge i zaključke diskusije.
U fokusu je rada koncept vernakularnog modernizma i srodni filmološki
pojmovi. Za primjer je uzet korpus hrvatskih nijemih dokumentarnih
filmova opisanih u publikaciji Filmovi u Hrvatskoj kinoteci pri Hrvatskom
državnom arhivu 1904-1940. koji odgovaraju kategoriji putopisnog, i
to “gradskog” filma. Na toj podlozi rad analizira vernakularnu izvedbu
gradske simfonije u filmu Zagreb u svjetlu velegrada (1934) Oktavijana
Miletića.
Ključne riječi
modernitet; vernakularni modernizam; Oktavijan Miletić; putopisni film; “gradski film”; gradske simfonije; Zagreb u svjetlu velegrada (1934)
Hrčak ID:
200053
URI
Datum izdavanja:
10.5.2018.
Posjeta: 1.283 *