Pomorstvo, Vol. 21 No. 2, 2007.
Prethodno priopćenje
Nova koncepcija kontejnerskog terminala u luci Rijeka
Čedomir Dundović
Bojan Hlača
Sažetak
Luka Rijeka je luka državnog značaja otvorena za domaći i međunarodni javni promet. Namijenjena je pretežito teretnom prometu u čijoj strukturi važnu ulogu ima kontejnerski promet. Razvrstajem luka i prostornim planom Primorsko-goranske županije određeno je da je luka Rijeka luka od osobitog, međunarodnog gospodarskog značaja za Republiku Hrvatsku.
Hrvatska ostvaruje najveći dio svog uvoza i izvoza roba preko riječke luke koja je ujedno i najveća tranzitna hrvatska luka za robe iz Mađarske, Slovačke, Češke, Austrije, Italije i Srbije. Bitni činitelji geoprometnog položaja luke Rijeka su fizičke značajke njene lokacije i prometna povezanost luke sa zaleđem.
Izgradnjom nove ravničarske pruge od Zagreba do Rijeke, dogradnjom punog profila autoceste Rijeka − Zagreb, kanaliziranjem Save od Šamca do Siska, te izgradnjom kanala Vukovar − Šamac, riječka luka postat će važna luka za robne tokove od Podunavlja do Jadrana. U strukturi robnih tokova u budućem razdoblju posebno će biti izražen rast kontejnerskog prometa koji je već danas dostigao krajnje granice prostornih i prekrcajnih kapaciteta kontejnerskog terminala. Povećani promet zahtijeva odgovarajuće proširenje i nove investicije u kratkoročnom razdoblju, ukoliko se želi zadržati konkurentnost u gravitacijskom području sjevernojadranskih luka.
U ovome radu posebno su istražene mogućnosti proširenja kontejnerskog terminala Brajdica s obzirom da već postoje određene prostorne i prometne predispozicije u odnosu na druge projekte koji zahtijevaju duže razdoblje i odgovarajuća prometna rješenja.
Ključne riječi
luka; lučka uprava; kontejnerski promet; kontejnerski terminal Brajdica; Gateway projekt
Hrčak ID:
19025
URI
Datum izdavanja:
20.12.2007.
Posjeta: 5.269 *