hrcak mascot   Srce   HID

Pomorstvo, Vol.21 No.2 Prosinac 2007.

Prethodno priopćenje

Nova koncepcija kontejnerskog terminala u luci Rijeka

Čedomir Dundović
Bojan Hlača

Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 51-68 preuzimanja: 1.028* citiraj
APA 6th Edition
Dundović, Č. i Hlača, B. (2007). New concept of the container terminal in the port of Rijeka. Pomorstvo, 21 (2), 51-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/19025
MLA 8th Edition
Dundović, Čedomir i Bojan Hlača. "New concept of the container terminal in the port of Rijeka." Pomorstvo, vol. 21, br. 2, 2007, str. 51-68. https://hrcak.srce.hr/19025. Citirano 21.11.2018.
Chicago 17th Edition
Dundović, Čedomir i Bojan Hlača. "New concept of the container terminal in the port of Rijeka." Pomorstvo 21, br. 2 (2007): 51-68. https://hrcak.srce.hr/19025
Harvard
Dundović, Č., i Hlača, B. (2007). 'New concept of the container terminal in the port of Rijeka', Pomorstvo, 21(2), str. 51-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/19025 (Datum pristupa: 21.11.2018.)
Vancouver
Dundović Č, Hlača B. New concept of the container terminal in the port of Rijeka. Pomorstvo [Internet]. 2007 [pristupljeno 21.11.2018.];21(2):51-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/19025
IEEE
Č. Dundović i B. Hlača, "New concept of the container terminal in the port of Rijeka", Pomorstvo, vol.21, br. 2, str. 51-68, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/19025. [Citirano: 21.11.2018.]

Sažetak
Luka Rijeka je luka državnog značaja otvorena za domaći i međunarodni javni promet. Namijenjena je pretežito teretnom prometu u čijoj strukturi važnu ulogu ima kontejnerski promet. Razvrstajem luka i prostornim planom Primorsko-goranske županije određeno je da je luka Rijeka luka od osobitog, međunarodnog gospodarskog značaja za Republiku Hrvatsku.
Hrvatska ostvaruje najveći dio svog uvoza i izvoza roba preko riječke luke koja je ujedno i najveća tranzitna hrvatska luka za robe iz Mađarske, Slovačke, Češke, Austrije, Italije i Srbije. Bitni činitelji geoprometnog položaja luke Rijeka su fizičke značajke njene lokacije i prometna povezanost luke sa zaleđem.
Izgradnjom nove ravničarske pruge od Zagreba do Rijeke, dogradnjom punog profila autoceste Rijeka − Zagreb, kanaliziranjem Save od Šamca do Siska, te izgradnjom kanala Vukovar − Šamac, riječka luka postat će važna luka za robne tokove od Podunavlja do Jadrana. U strukturi robnih tokova u budućem razdoblju posebno će biti izražen rast kontejnerskog prometa koji je već danas dostigao krajnje granice prostornih i prekrcajnih kapaciteta kontejnerskog terminala. Povećani promet zahtijeva odgovarajuće proširenje i nove investicije u kratkoročnom razdoblju, ukoliko se želi zadržati konkurentnost u gravitacijskom području sjevernojadranskih luka.
U ovome radu posebno su istražene mogućnosti proširenja kontejnerskog terminala Brajdica s obzirom da već postoje određene prostorne i prometne predispozicije u odnosu na druge projekte koji zahtijevaju duže razdoblje i odgovarajuća prometna rješenja.

Ključne riječi
luka; lučka uprava; kontejnerski promet; kontejnerski terminal Brajdica; Gateway projekt

Hrčak ID: 19025

URI
https://hrcak.srce.hr/19025

[engleski]

Posjeta: 2.425 *