Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2018.1.243
Unutar-industrijski odnosi na razini poduzeća u hrvatskom turističkom sektoru
Alen Host
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Vinko Zaninović
orcid.org/0000-0002-2094-0687
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Petra Adelajda Mirković
orcid.org/0000-0002-0741-4826
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
U ovom radu analizira se aktivnost poduzeća u turističkom sektoru Hrvatske. Analiza je temeljena na uzorku od više od 10 000 poduzeća preuzetom iz baze podataka Bureau van Dijk za razdoblje od 2006. do 2015. godine. Teorijski temelj našeg rada je Gibratov zakon, koji navodi kako su veličina i stope rasta poduzeća međusobno neovisne. Unutar turističkog sektora razlikujemo sporednu i glavnu sektorsku klasifikaciju (smještaj) te testiramo Gibratov zakon na poduzećima iz potpornih odjeljaka koristeći se modificiranim hibridnim procjeniteljem. Na taj način doprinosimo postojećoj literaturi na dva načina: analizom i kvantifikacijom unutar-industrijskih odnosa unutar okvira Gibratova zakona i primjenom hibridnog procjenitelja koji je izvorno razvio Mundlak, što je novost u ovom području istraživanja. Iako rezultati našeg istraživanja ne potvrduju Gibratov zakon, možemo detektirati koja je od sastavnica sektorske klasifikacije turizma u velikoj mjeri određena rastom smještajne industrije.
Ključne riječi
industrijska organizacija; turistički sektor; Gibratov zakon
Hrčak ID:
202046
URI
Datum izdavanja:
26.6.2018.
Posjeta: 1.810 *