Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

NOVE POSLOVNE STRATEGIJE NA PRIMJERU HIGH TECH TVRTKI

Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,
Berislav Bolfek ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,
Matea Petrač ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,


Puni tekst: hrvatski docx 111 Kb

str. 42-53

preuzimanja: 510

citiraj


Sažetak

High tech industrija čini jednu od najvažnijih grana globalne ekonomije. To je mlado i turbulentno tržište. Kako bi tvrtke uspjele na takvom tržištu bitna je kvalitetna poslovna strategija. Temeljni izazov strategijskog menadžmenta proizlazi iz konstantne potrebe za upoznavanjem okoline, kako poslovne, tako i opće, u kojoj se tvrtka razvija i raste. Ta okolina konstantno pruža prilike, tj. mogućnosti i prijetnje ili ograničenja. Stalnim učenjem tvrtke stječu znanje kojim ostvaruju konkurentske prednosti, a to znanje su njihove ključne kompetencije i zapravo glavni čimbenik uspjeha. U radu autori analiziraju 10 tvrtki koje su ujedno i vodeći brandovi na high tech tržištu prema Interbrandu. Analizom njihove povijesti razvoja, planova za budućnost i vrijednosnog lanca utvrđeno je kako su njihovi ključni faktori uspjeha ulaganje u istraživanje i razvoj, inovativnost, prilagodba klasičnih generičkih strategija, te komercijalizacija samo profitabilnih proizvoda i usluga. Na temelju analize, te kritika Porterovog modela, autori su izradili vlastiti model novih poslovnih strategija za high tech tvrtke koji sagledava pomake od klasičnih generičkih strategija.

Ključne riječi

generičke strategije, konkurentska prednost, vrijednosni lanac, high tech tvrtke, vodeći high tech brandovi

Hrčak ID:

202657

URI

https://hrcak.srce.hr/202657

Posjeta: 1.124 *