Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.27.2.03
Akademsko postignuće i zadovoljstvo studijem: doprinos uspjeha u srednjoj školi i osobina ličnosti
Vesna Antičević
orcid.org/0000-0002-1552-0952
; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel zdravstvenih studija
Goran Kardum
; Filozofski fakultet, Split
Mira Klarin
; Sveučilište u Zadru, Odjel za zdravstvene studije, Zadar
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb
Ivana Barač
; Medicinski fakultet, Osijek
Sažetak
Cilj provedene studije bio je ispitati doprinos uspjeha u
srednjoj školi i osobina ličnosti akademskom postignuću i
zadovoljstvu studijem kod studenata zdravstvenih studija.
Big Five upitnik (BFQ) i Upitnik emocionalne kompetentnosti
(UEK-45) primijenjeni su na 250 studenata te je prikupljen
broj bodova prilikom upisa na studij. Kao mjere ishoda
korištene su Skala zadovoljstva studijem (NSSS) i broj položenih
ispita na kraju 1. godine. Rezultati ukazuju na dva statistički
značajna prediktora akademskog uspjeha: uspjeh u
srednjoj školi (β = 0.18, p < 0.01) i uspjeh na državnoj maturi
(β = 0.23, p < 0.01). Uspjeh na državnoj maturi jedini
je prediktor zadovoljstva studijem (β = -0.16, p < 0.01).
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; Big Five upitnik; akademsko postignuće; zadovoljstvo studijem
Hrčak ID:
202678
URI
Datum izdavanja:
29.6.2018.
Posjeta: 33.064 *