Prethodno priopćenje
Kontekst je važan: pedagogija i komparativna javna uprava
Sheila Suess Kennedy
; Škola za javne i okolišne poslove, Indiana Sveučilište-Purdue Sveučilište, SAD
Sažetak
Pedagogija javne uprave u značajnom se dijelu bavi mjerenjem legitimiteta i odgovornosti. Takve su ocjene, međutim, nužno kontekstualne naravi. Oni u javnoj upravi koji su prije svega usredotočeni na uvoz »najbolje prakse« moraju prije no što učine takvo što razmotriti o kakvoj se praksi radi te u kojoj mjeri njezin uspjeh ili propast ovisi o upravnom kontekstu u okviru kojega ista ima smisla. Nažalost, ne postoji jednostavan test primjerenosti; svaki se slučaj mora razmatrati i ocjenjivati ponaosob. Ono što možemo učiniti jest skrenuti pozornost na problem i njegovu važnost. Svi pravni i upravni sustavi počivaju na promišljenim normativnim prosudbama o tome kako pravilno voditi javne poslove, prosudbama koje se temelje na povijesnoj i iskustvenoj posebnosti neke zemlje. Pokušati podučavati javnu upravu bez stalnog referiranja na spomenute temeljne prosudbe isto je kao da pokušavamo podučavati čitanje bez referiranja na abecedu.
Ključne riječi
Najbolja praksa; komparativna javna uprava; pravni sustavi; pravni i kulturološki kontekst
Hrčak ID:
130641
URI
Datum izdavanja:
18.5.2013.
Posjeta: 1.742 *