Izvorni znanstveni članak
Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda
Anela Nikčević-Milković
orcid.org/0000-0001-6216-456X
; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Ana Jerković
orcid.org/0000-0002-6292-4124
; Osnovna škola Ivan Duknović, Marina
Jasminka Brala-Mudrovčić
orcid.org/0000-0001-9184-7589
; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio u okviru Zimmermanovog modela samoregulacije učenja primijenjenoga na domenska područja čitanja i pisanja ispitati koliko stavovi i iskustva te korisnost strategija čitanja i pisanja pridonose ponašanjima čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda te kakva je povezanost s općim uspjehom i u školskom predmetu Hrvatski jezik. Istraživanje je provedeno na 307 učenika razredne i predmetne nastave te srednje škole.
Rezultati pokazuju: a) da su iskustva i stavovi prema pisanju te korisnosti strategija čitanja i pisanja manji i negativniji s dobi; b) da su iskustva i stavovi prema čitanju najmanji i najnegativniji u razdoblju puberteta učenika; c) da su sklonosti i interesi prema čitanju i pisanju značajno veći kod učenika razredne nastave; d) da je pomoć i poticaj drugih pri čitanju i pisanju značajno veći kod učenika razredne nastave;
e) da je korištenje digitalnih medija za čitanje i pisanje značajno veće kod učenika predmetne nastave i srednje škole; f) da je čitanje i pisanje lektire značajno veće kod učenika razredne i predmetne nastave. Ženski rod ima pozitivnije stavove prema korisnosti strategija čitanja i pisanja. Učenici koji imaju veću sklonost i interese za čitanje i pisanje, koji manje traže pomoć izvana i manje koriste digitalne medije za čitanje i pisanje imaju veći opći školski uspjeh. Učenici koji imaju veću sklonost i interese za čitanje i pisanje pokazuju bolji uspjeh u školskom predmetu Hrvatski jezik. Korištenje digitalnih medija negativno je i neznatno povezano s općim uspjehom i uspjehom u predmetu Hrvatski jezik, a intenzivnije dnevno korištenje interneta pozitivno je, ali neznatno povezano s korištenjem digitalnih medija za čitanje i pisanje kod učenika.
Ključne riječi
samoregulacija učenja; stavovi, iskustva i strategije čitanja i pisanja; postignuća u čitanju i pisanju; digitalni mediji; kompetencije čitanja i pisanja
Hrčak ID:
202776
URI
Datum izdavanja:
30.1.2018.
Posjeta: 2.158 *