Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST EYSENCKOVIH DIMENZIJA LIČNOSTI, KOGNITIVNIH PROCJENA I STRATEGIJA SUOČAVANJA SA STRESOM S RASPOLOŽENJEM ADOLESCENATA

Barbara KALEBIĆ MAGLICA


Puni tekst: hrvatski pdf 1.817 Kb

str. 917-941

preuzimanja: 1.389

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja ispitati kako Eysenckove dimenzije
ličnosti, kognitivne procjene i strategije suočavanja sa stresnim
situacijama vezanima uz školu djeluju na raspoloženja.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i
srednjih škola. Učenici su u prvom dijelu ispitivanja ispunjavali
upitnik ličnosti, a u drugom su se trebali sjetiti najstresnije
situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana. Potom
su trebali procijeniti koliko je ta situacija za njih bila stresna i
prijeteća, jesu li je mogli kontrolirati, kako su se suočili s njom i
kako su se osjećali nakon nje. Empirijski, istraživanje proširuje
postojeće spoznaje time što upućuje na simultano djelovanje
Eysenckovih dimenzija ličnosti. Isto tako upućuje na doprinos
varijabli kognitivnih procjena i njihovu važnost za strategije
suočavanja u situacijama vezanima uz školu. Teorijski, ovo
istraživanje daje podršku Lazarusovu transakcijskom modelu
stresa i suočavanja, dok se praktični doprinos ovog istraživanja
odnosi na mogućnost provođenja intervencija u smislu
mijenjanja, odnosno treniranja efikasnih mehanizama
suočavanja, kako bi se omogućilo bolje funkcioniranje
adolescenata, odnosno njihova prilagodba.

Ključne riječi

crte ličnosti; kognitivne procjene; suočavanje; raspoloženja; adolescenti

Hrčak ID:

19172

URI

https://hrcak.srce.hr/19172

Datum izdavanja:

31.10.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.250 *