Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Korištenje društvenog marketinga i modernih tehnologija u pristupu internaliziranim problemima

Miranda Novak orcid id orcid.org/0000-0002-7220-7858 ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za poremećaje u ponašanju, Zagreb
Katarina Kavić ; Centar za odgoj i obrazovanje Velika Gorica, Velika Gorica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 176 Kb

str. 161-180

preuzimanja: 946

citiraj


Sažetak

Rapidni razvoj medija i komunikacijske tehnologije nezaustavljivo mijenja način života, ophođenja i navike ljudi.
Uz navedeno, ima i izniman utjecaj na njihovo mentalno zdravlje. Cilj ovog rada je pregledom literature razmotriti
potencijale društvenog marketinga i modernih tehnologija u prevenciji i ranom tretmanu internaliziranih problema.
Istraživanja internaliziranih problema ukazuju na njihovu stabilnost i tendenciju umnožavanja s porastom dobi.
Također, depresivne i anksiozne smetnje povećavaju rizik od suicida, somatskih smetnji i razvoja raznih fizičkih
bolesti. Literatura naglašava mogućnosti korištenja društvenog marketinga za prevenciju javnozdravstvenih
problema ističući da se društveni marketing dobro poklapa s generalnim principima prevencije te načelima
promocije mentalnog zdravlja. Muñoz, jedan od vodećih znanstvenika u području tehnologija i mentalnog
zdravlja, korištenje tehnologije u odgovoru na emocionalne, ponašajne i mentalne probleme smatra imperativom
našeg vremena: sve je više dokaza da je on-line pristup potencijalno učinkovit, s mogućnosti širokog obuhvata
populacije, te štedi brojne ljudske i materijalne resurse. Moderno doba zahtijeva programe i aktivnosti koje će biti
dostupne posebno ako lokalni sustav brige i skrbi nije dovoljno razvijen te ne postoji dovoljno resursa za znanstveno
utemeljene intervencije, a na taj izazov mogu odgovoriti razne medijske kampanje te internet intervencije. Rad
predstavlja i izbor kampanji te primjere on-line intervencija za internalizirane probleme.

Ključne riječi

Internalizirani problemi; Mentalno zdravlje; Društveni marketing; E-mentalno zdravlje

Hrčak ID:

203819

URI

https://hrcak.srce.hr/203819

Datum izdavanja:

19.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.452 *