Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ULOGA AUTOMATSKIH MISLI I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U USPJEHU STUDENATA

Ivanka ŽIVČIĆ-BEČIREVIĆ


Puni tekst: hrvatski pdf 179 Kb

str. 703-720

preuzimanja: 3.034

citiraj


Sažetak

U radu se provjerava doprinos automatskih misli i ispitne
anksioznosti u objašnjenju uspjeha studenata na specifičnom
ispitu. Konstruiran je Upitnik automatskih misli pri učenju i
polaganju ispita koji je rezultirao s četiri interpretabilna i
pouzdana faktora: strah od neuspjeha, strah od razočaranja
roditelja, pozitivne misli, nedostatak motivacije i interesa.
Prilagodba Spielbergerova upitnika ispitne anksioznosti
rezultirala je s dva interpretabilna faktora: emocionalni i
fiziološki aspekt ispitne anksioznosti te kognitivni aspekt
ispitne anksioznosti. Istraživanje je provedeno na 337
studenata viših godina različitih studija. Utvrđeno je da su
sva tri tipa negativnih misli (strah od neuspjeha, strah od
razočaranja roditelja i nedostatak motivacije) značajan
prediktor ispitne anksioznosti na specifičnom ispitu. Pozitivne
misli nisu se pokazale značajnim prediktorom ispitne
anksioznosti, ali su značajne u predviđanju prosječnog
uspjeha studenata, pored negativnih misli koje odražavaju
strah od razočaranja roditelja te negativnih misli koje
upućuju na nedostatak motivacije i interesa.

Ključne riječi

Hrčak ID:

19311

URI

https://hrcak.srce.hr/19311

Datum izdavanja:

31.10.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.636 *