Pregledni rad
https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu
Mira Čudina-Obradović
Puni tekst: hrvatski pdf 340 Kb
str. 15-31
preuzimanja: 817
citiraj
APA 6th Edition
Čudina-Obradović, M. (2017). Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), 15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
MLA 8th Edition
Čudina-Obradović, Mira. "Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol. , br. 11, 2017, str. 15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Čudina-Obradović, Mira. "Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru , br. 11 (2017): 15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
Harvard
Čudina-Obradović, M. (2017). 'Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu', Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), str. 15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
Vancouver
Čudina-Obradović M. Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.12.2024.];(11):15-31. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
IEEE
M. Čudina-Obradović, "Novi rezultati istraživanja, promjene u gledištima u psihologiji i sociologiji obrazovanja i njihove posljedice za sadašnju i buduću pedagošku praksu", Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol., br. 11, str. 15-31, 2017. [Online]. https://doi.org/10.21857/m3v76t6nky
Sažetak
Značajni su pomaci postignuti u razumijevanju funkcioniranja ljudskog mozga i procesa učenja osobito zahvaljujući mogućnostima neposrednog istraživanja mozga pomoću suvremenih tehnologija (neurooslikavanja). Među značajna postignuća možemo ubrojiti: razumijevanje neuroplastičnosti, razumijevanje velike važnosti prve tri godine života djeteta (osobito prve) za uspostavljanje kvalitetnog funkcioniranja mozga, razumijevanje važnosti okoline (intrauterine, vanjske fizičke i vanjske socijalne) u razvoju izvršnih funkcija mozga i pretpostavki uspjeha u školi. Osim toga otkrivena je važnost roditeljskog ponašanja prema djetetu u formiranju pretpostavki inteligentnog ponašanja i uspjeha u školi kao i važnost ekonomskog, kulturnog i socijalnog kapitala obitelji za razvoj intelektualnih i socijalnih pretpostavki intelektualnog funkcioniranja i uspjeha u školi. Uvodi se pojam neuroraznolikost kojim se naglašava potreba prilagođavanja podučavanja osobinama djeteta.
Svi ti novi pojmovi, koji znatno mijenjaju sliku procesa učenja i podučavanja, nisu još preneseni iz teorije u praksu, pa bi trebalo poraditi na njihovom ozbiljnom uključenju u pedagošku literaturu i u obrazovne programe za roditelje, odgojitelje i učitelje.
Ključne riječi
funkcioniranje ljudskog mozga; neuroplastičnost; neuroraznolikost; roditeljsko ponašanje; proces učenja i podučavanja
Hrčak ID:
207917
URI
https://hrcak.srce.hr/207917
Datum izdavanja:
22.10.2018.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.327
*