Pregledni rad
https://doi.org/10.21857/y6zolb8xem
Obiteljski i kršćanski odgoj te drugi sudionici u tom odgoju
Pero Aračić
; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Đakovo, Hrvatska
Sažetak
Danas govoriti o odgoju znači govoriti o kompleksnoj temi jer ona obuhvaća pitanje samog poimanja odgoja u cjelini te sudjelovanje mnogih čimbenika: roditelja, predškolskih ustanova, škola s nastavnim programima i učiteljima/profesorima kao i drugi društveni čimbenici, napose sredstva javnih, ali i privatnih medija. Tijekom povijesti događalo se i to da su se ustanova braka i obitelji stavljali u
stranu, u privatnost, u nešto što za naciju, društvo i državu, pa onda i čovječanstvo nije tako važno. Europska je civilizacija dosljedno relativizirala ustanovu braka u izvornom prirodnom smislu što je prouzročilo slabljenje obitelji te u konačnici razaranje.
Autor ističe tendenciju određene radikalizacije u Europi, ali i u Hrvatskoj, koja se svodi u pojam sekularizma, tj. potiskivanje svega religioznoga i vjerskoga, kako iz društvene javnosti, tako i društvenih odgojnih i obrazovnih ustanova. U ovim vrlo turbulentnim vremenima za brak i obitelj, valja osvijestiti činjenicu da je upravo obitelj prvo, prirodno, temeljno društvo, koje ima svoja izvorna i vlastita prava, a onda i dužnosti, i stoga je ona u središtu društvenog biti, živjeti i opstati. Radi se o kvaliteti braka i obitelji te time i kvaliteti općeg i vjerskog odgoja u obitelji. Čini nam se da bi to bio put ozdravljenja određenih aspekata europskog i hrvatskog društva.
Ključne riječi
odgoj; religiozni odgoj; obitelj; obitelj i škola; obitelj i drugi odgojniutjecaji; sekularizam
Hrčak ID:
208007
URI
Datum izdavanja:
22.10.2018.
Posjeta: 2.010 *