Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/yvjrdcq8vy

Osnovno školstvo Bjelovarsko-bilogorske županije 1992./93. – 2016./17.: stanje i perspektive

Vladimir Strugar ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zavod za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, Bjelovar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 475 Kb

str. 241-276

preuzimanja: 303

citiraj


Sažetak

Bjelovarsko-bilogorska županija, jedna o dvadeset županija u Republici Hrvatskoj, ustrojena je 1992. Autor sažeto, u povijesnom pristupu, prikazuje početke osnovnog školstva na području županije prema školskim područjima: bjelovarsko, čazmansko, garešničko, daruvarsko i grubišnopoljsko. Predmet je empirijskog istraživanja stanje i razvoj osnovnog školstva od 1992./93. do 2016./17. na uzorku od 26 osnovnih škola.
Cilj istraživanja bio je prikazati podatke o tri veće teme a to su: organiziranost mreže osnovnih škola, učenici i zaposlenici.
Podatci pokazuju da je u proučavanom razdoblju od 25 godina u osnovnim školama manje 4.574 učenika, a podatci ukazuju i na daljnje smanjivanje broja učenika, što je sukladno postojećim demografskim kretanjima. Osim toga, učenici postižu sve bolji opći uspjeh, a na ponavljanje razreda upućeno je 2016./17. školske godine 0,5 % učenika, što može upućivati na ostvarivanje pedagoške ideje škola uspjeha za sve. Uočena je tendencija povećanog zapošljavanja kao posljedica, u većini slučajeva, provedbe zakonskih propisa. U perspektivi će trebati donijeti novu mrežu osnovnih škola i empirijskim istraživanjima utvrditi čimbenike (školske i obiteljske) koji uvjetuju školski uspjeh te nastaviti popunjavati stručno-pedagoške službe u školama nedostatnim stručnim suradnicima jer se povećava broj učenika s teškoćama u razvoju.

Ključne riječi

Bjelovarsko-bilogorska županija; osnovno školstvo; školsko područje; mreža škola; školski uspjeh; učenici s teškoćama u razvoju; pedagoškemjere; izostanci; zaposleni djelatnici

Hrčak ID:

208112

URI

https://hrcak.srce.hr/208112

Datum izdavanja:

22.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.074 *