Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.213

Segmentacija temeljem životnog stila radi procjene stavova potrošača i ishoda ponašanja prema mobilnom oglašavanju

Nauman Zaheer orcid id orcid.org/0000-0002-3158-1501 ; University of Ljubljana Faculty of Social Sciences
Mihael Kline ; University of Ljubljana Faculty of Social Sciences


Puni tekst: engleski pdf 218 Kb

str. 213-229

preuzimanja: 1.228

citiraj


Sažetak

Svrha – Mobilna je komunikacija postala sastavni dio života ljudi u novije vrijeme. Ustanovljeno je da su kupovna ponašanja potrošača pod utjecajem njihovih stavova prema mobilnom oglašavanju. Istraživanje je ispitivalo iskoristivost segmentacije na temelju životnoga stila za pronalaženje razlika među potrošačima i procjenu odnosa između stavova potrošača prema mobilnom oglašavanju.
Metodološki pristup – Istraživanje se temelji na primarnim podatcima prikupljenim putem anketnih upitnika na uzorku potrošača iz Pakistana. Ono je obuhvatilo 166 ispitanika i razvrstalo ih u tri različite skupine prema životnom stilu: lagodni, iskustveni i tradicionalni. Primijenjene su faktorska i klasterska analiza kako bi se identificirali segmenti na temelju životnoga stila, a analiza varijance korištena je za pronalaženje značajnih razlika među korisnicima mobilnih uređaja prema njihovom životnom stilu, u odnosu na njihove stavove i ponašanja prema mobilnom oglašavanju.
Rezultati i implikacije – Značajne statističke razlike pronađene su među segmentima životnoga stila u od- nosu na stavove i ishode ponašanja prema mobilnom oglašavanju. Utvrđeno je da su demografske varijable beznačajne za pronalaženje razlika u stavovima i ponašanju među potrošačima. Ustanovljeno da je odnos između stavova i ponašanja pozitivan. Marketinški stručnjaci mogu učinkovitije oblikovati svoje promotivne kampanje korištenjem segmentacije temeljem životnog stila.
Ograničenja – Opseg istraživanja je ograničen jer je istraženo samo jedno tržište. Objašnjavajući je potencijal istraživanja nizak zbog veličine uzorka.
Doprinos – Primjenjivost segmentacije temeljem životnog stila u usporedbi s demografskim varijablama za pronalaženje razlika u stavovima i ponašanju prema mobilnom oglašavanju nije do sada ispitivana.

Ključne riječi

mobilno oglašavanje; stavovi; ponašanje potrošača; segmentacija temeljem životnoga stila; ishodi ponašanja

Hrčak ID:

213176

URI

https://hrcak.srce.hr/213176

Datum izdavanja:

18.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.214 *