Izvorni znanstveni članak
Analiza asociativnosti uzorka "Fishpond Flush"
Špela Unovič
orcid.org/0000-0002-8702-0068
; Srednja medijska i grafička škola, Ljubljana, Slovenija
Asja Nina Kovačev
; Sveučilište u Ljubljani, Fakultet zdravstvenih studija, Ljubljana, Slovenija
Barbara Rodica
; Sveučilište Novo Mesto, Ekonomski fakultet i informatika, Fakultet zdravstvenih znanosti, Slovenija
Sažetak
ovom istraživanju ispitivano je kakve asocijacije izaziva uzorak »Fishpond Flush« švedske dizajnerice Hanne Werning. Svrha istraživanja je praćenje utjecaja različitih boja i oblika na učinak likovne strukture uzorka u optičkom smislu i na sadržajnoj, semantičkoj i simboličkoj razini. Prema tome, svrha istraživanja je odrediti i kakva je asocijativnost koju pruža umjetničko djelo u smislu semantičkih dimenzija i likovne konceptualizacije te utjecaj likovnih elemenata, osobito boja i oblika, na dojam vizualne sintakse, te pokazati da su boja i oblik važni čimbenici koji utječu na percepciju umjetničkog djela. Svrha istraživanja bila je utvrditi postoje li i razlike u percepciji uzorka prema spolu. Utvrđeno je da vizualni dojam uzorka izaziva velik broj različitih asocijacija. Analiza ankete pokazuje također da je boja najvažniji čimbenik koji utječe na percepciju uzorka i da semantičke dimenzije unutarnjih struktura oblika imaju značajan utjecaj na čitav vizualni učinak umjetničkog djela. U daljnjoj analizi rezultata utvrđeno je da u percepciji likovnog rada postoje značajne razlike između ženskih i muških ispitanika.
Ključne riječi
asocijativnost; semantičke dimenzije; vizualna percepcija; umjetničko djelo; uzorak
Hrčak ID:
213622
URI
Datum izdavanja:
20.7.2018.
Posjeta: 1.406 *