Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Interes studenata Tehničkog veleučilišta u Zagrebu za poduzetničko obrazovanje

Sanja Bračun orcid id orcid.org/0000-0002-6175-0927 ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 346 Kb

str. 191-205

preuzimanja: 278

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 346 Kb

str. 191-205

preuzimanja: 167

citiraj


Sažetak

Poduzetništvo je često korišten pojam u javnim nastupima raznih čimbenika koji definiraju strategiju gospodarskog razvoja Republike Hrvatske posljednjih desetljeća. Lako izgovoren deklaratorni stav prema važnosti poduzetništva još uvijek ne prate i konkretni pomaci u pokretanju poduzetničkog obrazovanja na svim obrazovnim razinama. Iako postoje pozitivni pomaci, oni su još uvijek sporadični. Tako proces obrazovanja propušta prepoznati i pravovremeno nadograditi poduzetničke kompetencije, ne samo nekog potencijalnog poduzetnika, već i svakog budućeg poduzetnog zaposlenika. Bez osviještenih poduzetničkih kompetencija i najbolje osmišljena ideja o poduzetništvu, ostat će samo ideja. U ovom članku predstavljeni su rezultati istraživanja u kojem su sudjelovali studenti završnih godina preddiplomskih i diplomskih studija na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu (TVZ). Svrha provedenog istraživanja je razumjeti stav studenata prema poduzetništvu, njihovu percepciju osobnih poduzetničkih kompetencija te saznati prepoznaju li mogućnosti koje im poduzetničko obrazovanje nudi. Istraživanje je provođeno tijekom dvije akademske godine kako bi se dobili što reprezentativniji rezultati, na temelju kojih bi se nastavio rad na izradi prijedloga modela poduzetničkog obrazovanja na TVZ-u. Iako studenti TVZ-a izražavaju pozitivan stav prema poduzetništvu, prema osobnom poduzetništvu kao i prema poduzetničkom obrazovanju imaju posve neutralan stav. Unatoč tome što su svjesni da im nedostaju potrebna znanja i vještine za uspješno poduzetništvo, studenti ne prepoznaju prednosti poduzetničkog obrazovanja.

Ključne riječi

poduzetničko obrazovanje; poduzetništvo; prepoznavanje prilika na tržištu; uspješnost poduzetničkog pothvata

Hrčak ID:

213878

URI

https://hrcak.srce.hr/213878

Datum izdavanja:

21.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.420 *