Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22586/pp.v55i0.83
"Barun Ciganin" (1885.) kao glazbeni spomenik sjećanja na Mariju Tereziju? Činjenice, pitanja, kontroverze
Anna G. Piotrowska
orcid.org/0000-0003-1510-8682
Sažetak
Smatrana “glazbenim spomenikom Austro-Ugarskoj Monarhiji,ˮ opereta Ciganski barun (izvorno Der Zigeunerbaron) iz 1885. godine Johanna Straussa II. (1825. – 1899.) otkriva položaj “kraljaˮ Marije Terezije uvriježenog u društvenom sjećanju Austro-Ugarske Monarhije tijekom 19. stoljeća. Događaji koje prikazuje opereta izravno upućuju na ratna vremena iz vladavine carice Marije Terezije te ukazuju na njenu ulogu u multietničkoj državi kojom je vladala i upravljala. Opereta se može tumačiti kao glazbeni odgovor na konkretne potrebe Austro-Ugarske Monarhije krajem 19. stoljeća obzirom da je, referirajući se na kolektivnu memoriju slavne prošlosti, služila u svrhe propagande.
Ključne riječi
Marija Terezija; opereta; Ciganski barun (1885.); Austro-Ugarska Monarhija; europska glazbena kultura
Hrčak ID:
214665
URI
Datum izdavanja:
14.12.2018.
Posjeta: 1.944 *