Filozofska istraživanja, Vol. 38 No. 3, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/fi38302
Identitet kao optimalno ekonomiziranje odnosa s Drugim/a
Isuf Berisha
orcid.org/0000-0001-9988-0850
; Riinvest Research Institute, Rr. Lidhja e Prizrenit, nr. 42, XK-10000 Prishtina
Sažetak
Polazeći od mnogima iznenađujućeg slučaja medijskog promoviranja kosovarskog identiteta poslije rata 1999. godine na Kosovu, autor u ovom članku razmatra procese i mehanizme formiranja i/ili transformiranja socijalnih identiteta. Da bi ih podrobnije objasnio, autor predlaže pojmove identitetska situacija i funkcija identiteta. Identitetska situacija socijalnog entiteta definirana je odnosima s drugima u kojima ili kroz koje se određeni identiteti formiraju ili transformiraju. Socijalni entiteti ulaze u odnose s Drugim/a da bi postigli određene ciljeve. Svi socijalni entiteti prije svakog anticipiranog odnosa s Drugim/a i/ili tijekom odnosa s Drugim/a permanentno provode racionalno ili ekonomično (re)organiziranje svih svojih simboličkih resursa ili momenata identificiranja, da bi što bolje realizirali svoje projekcije u tim odnosima. Optimalna rezultanta tog racionalnog i ekonomičnog samoorganiziranja društvenog entiteta jest njegovo samoidentificiranje radi realiziranja svojih ciljeva u odnosu s Drugim/a. Dakle, ovdje se uvjetno može govoriti i o ekonomiji identiteta. Umjesto široko uporabljenog pojmovnog binoma »istiniti« i »lažni« identiteti, koji zapravo promašuje adekvatno artikuliranje i razmatranje ove problematike, autor koristi pojam performativni identitet. Kao takav je u stalnom dinamičkom odnosu suodređivanja s takozvanim »intimnim« ili »realnim« identitetom.
Ključne riječi
kosovski identitet; glavni Drugi; identitetska situacija; funkcija identiteta; ekonomija identiteta; performativni identitet; intimni identitet; identitet; Kosovo; Kosovari
Hrčak ID:
214965
URI
Datum izdavanja:
13.11.2018.
Posjeta: 2.690 *