Poslovna izvrsnost, Vol. 12 No. 2, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/pi-be/2018.12.2.9
DIPLOMCI SU S VENERE, POSLODAVCI S MARSA: HRVATSKA STUDIJA ZAPOŠLJIVOSTI
Ljerka Sedlan-König
; Faculty of Economics, J.J. Strossmayer University, Osijek
Mia Hocenski
orcid.org/0000-0001-9333-7072
; Faculty of Economics, J.J. Strossmayer University, Osijek
Sofija Turjak
orcid.org/0000-0003-4007-631X
; Faculty of Economics, J.J. Strossmayer University, Osijek
Sažetak
Sve veća potražnja za visokim obrazovanjem i sve veće poteškoće diplomaca prilikom traženja posla i zapošljavanja nakon diplome stavile su veliki naglasak na važnost boljeg razumijevanja sastavnih dijelova zapošljivosti. Bavljenje zapošljivošću ima koristi za sve dionike, kako za sveučilišta, tako i za poslodavce i same diplomce. Ova komparativna studija ima za cilj istražiti percepciju diplomaca o kompetencijama i kvalitetama važnim za zapošljivost, te usporediti ih s očekivanjima poslodavaca, kako bi se podigla svijest o razlikama. Također se želi istražiti koliko su poslodavci zadovoljni visokim obrazovanjem diplomanata spremnih za tržište rada. Ovo istraživanje predstavlja odgovore 206 apsolvenata i 134 poslodavca. Rezultati istraživanja pokazuju kako postoji skroman stupanj slaganja između diplomaca i poslodavaca oko kompetencija i kvaliteta važnih za zapošljivost. Obje grupe jako cijene spremnost za učenje i rješavanje problema te se slažu kako praktično iskustvo, znanje o određenoj temi i korištenje društvenih mreža nisu značajni za zapošljivost. Poslodavci više od diplomaca cijene vještine učenja, entuzijazam, motivaciju i inteligenciju. S druge strane, diplomci vjeruju kako na buduće rezultate na tržištu rada značajno utječu otvorenost prema promjeni, pisana komunikacija i vještine javnog govorenja. Kako bi se istaknuli i bili u prednosti na tržištu rada, diplomci moraju biti svjesni ovog nerazmjera te poduzeti korake kako bi izvan sveučilišta stekli tražene kompetencije i kvalitete. Također je potrebno da sveučilišta u suradnji s poslodavcima prilagode svoj kurikulum, metode ocjenjivanja te pedagoški pristup, kako bi se smanjio raskorak između onog što se od diplomaca očekuje na tržištu rada i onog što dobivaju kroz visoko obrazovanje.
Ključne riječi
percepcija zapošljivosti; sveučilište; kompetencije; kvalitete; diplomiranost
Hrčak ID:
215828
URI
Datum izdavanja:
20.12.2018.
Posjeta: 2.247 *