Poslovna izvrsnost, Vol. 12 No. 2, 2018.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2018.12.2.27
ŠTO POKREĆE USPJEH KAMPANJA SKUPNOG FINANCIRANJA TEMELJENOG NA NAGRADI?
José Jacinto Bilau
; Instituto Politécnico de Beja, Portugal
Jorge Pires
; Instituto Politécnico de Beja, Portugal
Sažetak
Iako je fenomen skupnog financiranja privukao priličnu pozornost praktičara i znanstvenika, postojeća istraživanja ne omogućuju potpuno razumijevanje odrednica uspješnosti kampanja skupnog financirana. To je ključno pitanje u dosadašnjem istraživanju o skupnom financiranju. Koristeći se najpopularnijim platformama za skupno financiranje u Portugalu (PPL crowdfunding) izradili smo set podataka koji obuhvaća karakteristike kampanja i ishode financiranja. Kako bismo testirali hipoteze, usredotočili smo se na 357 PPL kampanja koje su započele i završile u 2017. Podaci su prikupljeni iz opisa kampanja te konačnih rezultata koji su objavljeni na PPL platformi. Ta platforma upotrebljava model temeljen na nagradi u kojem osnivači primaju opipljive, nenovčane nagrade za svoje doprinose, često u obliku proizvoda/usluga ili znakova pažnje poput zahvalnica. U ovom se radu istražuju čimbenici koji pokreću uspjeh kampanje, i to koristeći se modelom binarne logističke regresije. Čimbenici uključuju cilj projekta (u eurima), trajanje kampanje, broj dijeljenja na Facebooku, zemljopisnu udaljenost, komentare projekta, kvalitetu komunikacije, vrste osnivača i broj podupiratelja. Zavisna varijabla je dihotomna varijabla (0/1) koja pokazuje je li projekt prikupio puni ciljani iznos. Koristimo ovaj pokazatelj uspjeha kako bismo procijenili razlikuju li se u značajnoj mjeri projekti koji su primili puni iznos financiranja od projekata koji nisu. Naši rezultati naglašavaju važnost određenih varijabli povezanih s projektom i ulogu društvenih mreža za uspjeh skupnog financiranja temeljenog na nagradi. Zaključci nude novi uvid u dinamiku skupnog financiranja temeljenog na nagradi.
Ključne riječi
skupno financiranje; skupno financiranje temeljeno na nagradi; predviđanje uspjeha; poduzetničko financiranje.
Hrčak ID:
215829
URI
Datum izdavanja:
20.12.2018.
Posjeta: 1.730 *