Poslovna izvrsnost, Vol. 12 No. 2, 2018.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2018.12.2.71
OBRAZOVANJE U PODRUČJU DIZAJNIRANJA POSLOVANJA: STUDIJE SLUČAJA
Sharm Manwani
orcid.org/0000-0002-3480-5662
; Henley Business School, University of Reading, United Kingdom
Mark Lancelott
; PA Consulting Group, United Kingdom
Sažetak
Akademski i profesionalni istraživači prepoznali su postojanje velikih izazova u operativnoj provedbi poslovne strategije. Ključni alat za rješavanje tih izazova je dizajniranje poslovanja, kako razvojnih (start-up) tvrtki, tako i velikih poduzeća koja teže inovacijama kako bi razvila nove poslovne i operativne modele. Veliki nerazmjer između strategije i provedbe navodi na zaključak kako postoji potreba za istovremeno rigoroznim i relevantnim obrazovanjem u području upravljanja. Akademske teorije ključne su, ali potrebno ih je udružiti s praktičnim rukovodnim uvidima. Istraživanja pokazuju kako se visoke poslovne škole suočavaju sa značajnim strateškim izazovima prilikom provedbe obrazovnih programa koji se bave upravljanjem. Razlikuju se načela pedagoškog pristupa i razvoja programa za obuku profesionalaca i
menadžera s iskustvom od pristupa studentima bez prethodnog iskustva. Postoji potreba za obrazovanjem koje se temelji na potražnji sadržaja, posebice u obrazovanju po mjeri, a ipak je potrebno očuvati akademsku čestitost kako bi se sačuvala vjerodostojnost. U tome je sastoji ključna prilika za poslovne škole, posebno ukoliko one mogu surađivati s organizacijama koje pokušavaju poboljšati svoju sposobnost dizajniranja poslovanja. Danas postoji malo objavljenih primjera uspješnih edukacijskih programa napravljenih po mjeri koji se bave dizajniranjem poslovanja. Ovaj rad daje longitudinalni prikaz jednog takvog programa koji se odvijao tijekom više od 5 godina, a uključivao je više od 10 kohorti od više od 250 partnera i viših konzultanata iz međunarodne konzultantske tvrtke koja se bavi inovacijama i transformacijom. Studija slučaja istražuje početak, osmišljavanje, provedbu i rezultate programa iz perspektive klijenta i poslovne škole koja je izvodila program. Isporučeni program doveo je do uspješnih rezultata kako za konzultantsku tvrtku, tako i za njezine klijente. Ti se rezultati temelje na čvrstom partnerstvu između organizacije i poslovne škole koja je posljedica prilagodbe tijekom programa. Izrađeni su uvidi i
preporuke koji se odnose na vodstvo, dizajn i evaluaciju programa, pošto te komponente prema mišljenju autora imaju širu mogućnost prijenosa u istraživačke i obrazovne svrhe.
Ključne riječi
poslovna strategija; operativno izvršenje; poslovni dizajn; obrazovanje menadžmenta
Hrčak ID:
215832
URI
Datum izdavanja:
20.12.2018.
Posjeta: 1.953 *