Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy

Poeta tona

Dalibor Davidović orcid id orcid.org/0000-0001-8675-0512 ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za muzikologiju, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 382 Kb

str. 319-343

preuzimanja: 381

citiraj


Sažetak

Umjetnička poetika Marka Radmija (1910-1996) obilježena je nepovjerenjem prema pojmu ‘skladatelj’, smatrajući da ovaj pretpostavlja redukciju onoga glazbenog na znanje i tehniku. Za razliku od toga, u zaboravljenom njemačkom izrazu Tondichter (‘poeta tona’) još se očuvalo ono bitno glazbeničkoga poziva, pa ga Radmio stoga radije izabire govoreći o sebi. U ovoj se studiji istražuje kakve posljedice ta promjena ima kako na sâmu Radmiovu glazbu, tako i na njegovu misao o glazbi. Pritom se otkriva dvostruko značenje reza, odnosno cezure, podjednako u njegovu glazbenom opusu i u njegovoj egzistenciji.

Ključne riječi

Marko Radmio; Marko Kiš Šaulovečki; glazba 20. stoljeća; avangarda; Tondichter; dvostruki život; autsajder; samoća

Hrčak ID:

216712

URI

https://hrcak.srce.hr/216712

Datum izdavanja:

11.2.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.010 *