Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?
Dilek Tanışlı
orcid.org/0000-0002-2931-5079
; Anadolu University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education
Deniz Bike Kalkan
; Ministry of National Education of Turkey
Sažetak
Cilj ovog istraživanja jest ispitati konceptualno razumijevanje učenika osmog razreda, načine razmišljanja o linearnim funkcijama i nagibu pravca. U istraživanju se koristila mješovita metoda. Kvantitativni podatci prikupljali su se s pomoću testa iz algebre, a kvalitativni podatci prikupljali su se s pomoću kliničkih intervjua. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovala su 103 učenika, a u kvalitativnom dijelu 10 učenika koji su bili odabrani između ta 103 učenika, a imali su visoku i srednju razinu postignuća. Kvantitativni podatci bili su procijenjeni na temelju liste točnih odgovora, a također su izračunate i interpretirane frekvencije za te odgovore. Većina učenika računala je na površno znanje o linearnim funkcijama i nagibu pravca te su se uglavnom pridržavali formula za koeficijent smjera pravca i jednadžbe pravca, a nisu ovladali ispravnim vrstama razmišljanja. Također je bilo potrebno popraviti način na koji se koriste raznovrsnim prikazima i interpretiraju ih.
Ključne riječi
konceptualno razumijevanje; nastava matematike; učenici osnovne škole.
Hrčak ID:
216632
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 2.488 *