Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2718

Utjecaj akademskih disciplina na nastavu na sveučilišnoj razini i na pedagošku izobrazbu

Katarina Aškerc Veniger orcid id orcid.org/0000-0003-4710-2066 ; Centre of the Republic of Slovenia for Mobility and European Educational and Training Programmes
Sebastian Kočar orcid id orcid.org/0000-0001-9279-4693 ; The Australian National University, ANU Centre for Social Research and Methods


Puni tekst: engleski pdf 657 Kb

str. 1261-1298

preuzimanja: 480

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 657 Kb

str. 1261-1298

preuzimanja: 371

citiraj


Sažetak

Stručno usavršavanje sveučilišnih nastavnika u području vođenja nastavnog procesa, a ne samo u području istraživačkog rada, postalo je u posljednjih nekoliko godina važna tema u razvoju strategije visokog obrazovanja. Postoji relativno ograničen broj istraživanja koja se bave isključivo pedagoškim usavršavanjem sveučilišnih nastavnika, ne uzimajući u obzir akademske discipline i njihov utjecaj na način na koji nastavnici percipiraju različite sastavnice nastavnog procesa koji vode i pedagošku izobrazbu koja je namijenjena njihovu stručnom usavršavanju. U ovom radu prikazujemo razlike između slovenskih nastavnika iz različitih akademskih disciplina s obzirom na njihovo shvaćanje nastavnog procesa i stavove prema pedagoškoj izobrazbi, s pomoću rezultata istraživanja provedenog putem online upitnika. Naši rezultati pokazuju da su nastavnici iz područja mekih znanosti više uključeni u oblike pedagoške izobrazbe od sveučilišnih nastavnika iz područja tvrdih znanosti, osim onih iz poddiscipline zdravstvo. Nastavnici iz područja mekih znanosti, u usporedbi s nastavnicima iz područja tvrdih znanosti, uglavnom smatraju da je kvaliteta njihova nastavnog procesa nešto bolja, a također imaju i malo, ali statistički znatno bolji stav prema pedagoškoj izobrazbi i nastavnom procesu uopće. Nastavnici iz zdravstvene poddiscipline uglavnom su sličniji nastavnicima iz područja mekih znanosti nego onima iz tvrdih znanosti kada se radi o različitim pedagoškim dimenzijama koje su se u istraživanju analizirale. Možemo zaključiti da postoji jasna razlika između nastavnika iz područja mekih i nastavnika iz područja tvrdih znanosti u stavovima i poimanju različitih elemenata nastavnog procesa na sveučilišnoj razini i pedagoškoj izobrazbi općenito (vanjska heterogenost). Međutim, postoji mala razlika između pojedinačnih disciplina (unutarnja homogenost) koju bi trebalo uzeti u obzir kada se uvodi i provodi pedagoška izobrazba za nastavnike u različitim disciplinama na institucionalnoj ili nacionalnoj razini.

Ključne riječi

akademske discipline; stav prema nastavi na sveučilišnoj razini; stručno usavršavanje; sveučilišni nastavnici.

Hrčak ID:

216631

URI

https://hrcak.srce.hr/216631

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.991 *