Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske
Niksa Alfirevic
orcid.org/0000-0002-2130-982X
; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Dijana Vican
; University of Zadar, Department of Pedagogy
Jurica Pavičić
; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business
Sažetak
U ovom se radu istražuju obrazovni i društveni faktori koji pridonose percepciji školskih ravnatelja kao neovisne menadžerske profesije. Empirijski su rezultati dobiveni ispitivanjem kućanstava reprezentativnih za Republiku Hrvatsku, malu europsku država koja provodi opsežnu reformu obrazovanja. Empirijski rezultati sugeriraju da povjerenje u pojedine društvene aktere koji su relevantni za obrazovanje i javna percepcija učinkovitosti škola mogu služiti kao čimbenici prognoze javne procjene ravnateljske profesije. Iznose se moguće implikacije za buduća istraživanja i razvoj politika u malim europskim državama. Predložene intervencije u politiku naglašavaju sposobnost institucionalne izgradnje, kao i pokušaj kreiranja pozitivnih povratnih informacija jačanjem međusobnih poveznica između razvoja lokalnih resursa i dijeljenja pozitivnih lokalnih narativa.
Ključne riječi
Hrvatska; obrazovni menadžment; prediktorske varijable; profesija; školski ravnatelji.
Hrčak ID:
216635
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 2.100 *