Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

SNAGE I SLABOSTI CRKVENIH MEDIJA U SLOVAČKOJ

Terézia Rončáková ; Filozofski fakultet, Katoličko sveučilište, Ružomberok, Slovačka


Puni tekst: engleski pdf 467 Kb

str. 206-215

preuzimanja: 872

citiraj


Sažetak

Autorica analizira jake i slabe točke crkvenih medija u Slovačkoj. Njezini zaključci temelje se na više od deset dosadašnjih istraživanja na području Crkve i medija, realiziranih na Katoličkom sveučilištu u Ruzomberoku, Slovačka. Tvrdi da su slovački crkveni mediji isključivo pastoralni, namjerno se povlačeći u funkciju evangelizacije. Marginalni pokušaji evangelizacije (kao u Radio Lumnu krajem 1990-ih) nisu uspjeli. To, između ostalog, znači da se ne bave novinarstvom u svom izvornom smislu. Oni djeluju kao tijela za odnose s javnošću biskupskih konferencija i kao produžetak duhovne službe crkve vjernicima. Nadležni donositelji odluka (tj. Crkvena hijerarhija) nisu voljni subvencionirati medij evangelizacije, jer je trenutno prihvaćena doktrina koristiti „vlastiti“ medijski prostor za širenje vlastitih poruka. Stoga se otvaranje složenih tema, koje pokrivaju pluralnost mišljenja i poticanje rasprave, smatra štetnim. Ova je funkcija posljednjih godina zamijenjena komercijalnim projektom Konzervativnog dnevnika Postoj, ali to nije ni crkveni ni vjerski medij. Kao što pokazuju istraživanja, sporni su i zahtjevi vjerovanja publike za neovisni kritički medij u Crkvi. Publika je - bez obzira na dob - podijeljena između publike službenih crkvenih medija i pristojnih sekularnih medija. Između ove dvije skupine postoji relativno snažan antagonizam.

Ključne riječi

mediji; Crkva; publika; diverzifikacija; novinari; utjecaj

Hrčak ID:

217571

URI

https://hrcak.srce.hr/217571

Datum izdavanja:

30.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.252 *