Magistra Iadertina, Vol. 13 No. 1, 2018.
Stručni rad
Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima
Violeta Valjan Vukić
Jelena Berket
; Dječji vrtić „Kocka kockica“
Sažetak
Waldorfska pedagogija jedinstvena je u odgoju i obrazovanju, utemeljena od strane Rudolfa Steinera. Glavni je cilj ove pedagogije težnja za usklađivanjem djetetova „duhovnog i zemaljskog dijela“, pružajući mu veću slobodu u odgoju. Dijete oblikuje svoja znanja aktivnim istraživanjem, metodom stjecanja vlastita iskustva i oponašanjem odraslih. Tijek pedagoške godine u waldorfskom vrtiću, temelji se na ritmu povezanom s izmjenom godišnjih doba (jesenski, zimski, proljetni i ljetni ciklus), izmjenom vremena u danu i izmjenom dana u tjednu. Ritmičnost godišnjih doba isprepletena je s proslavom pojedinih kršćanskih svetkovina. Ritmičnost tjedna temelji se na izmjeni prehrane i umjetničkih aktivnosti, dok ritmičnost dana polazi od uravnotežene izmjene vođenih i slobodnih aktivnosti. Vođene aktivnosti (udah) osmišljava odgajatelj dok slobodne (izdah) izabire samo dijete prema svojim interesima.
Ključne riječi
Waldorfska pedagogija; Rudolf Steiner; pedagoška godina; dnevni i tjedni ritam
Hrčak ID:
217844
URI
Datum izdavanja:
9.3.2019.
Posjeta: 3.857 *