Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32903/zs.64.1.4

ODNOS SLOBODNOG VREMENA I KVALITETE ŽIVOTA SREDNJOŠKOLACA

Marija Rattinger ; Osnovna škola Bartola Kašića, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 242 Kb

str. 43-57

preuzimanja: 2.162

citiraj


Sažetak

Slobodno vrijeme, zajedno s korištenjem društvenim mrežama kao jednim od svojih imanentnih elemenata, može imati važnu ulogu u kvaliteti života srednjoškolaca. Cilj istraživanja bio je ispitati obilježja i prediktorsku ulogu slobodnog vremena i služenje društvenim mrežama u samoprocjeni kvalitete života učenika srednjih škola. Za prikupljanje podataka korišten je anketni upitnik koji osim demografskih podataka sadrži Skalu aktivnosti u slobodnom vremenu, Skalu stavova o društvenim medijima i Skalu kvalitete života. Istraživanje je provedeno na uzorku učenika srednjih škola različitih smjerova (N = 150) iz urbanih i ruralnih područja Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati pokazuju da su demografska obilježja ispitanika i aktivnosti u slobodnom vremenu statistički značajni prediktori samoprocjene kvalitete života ispitivanih srednjoškolaca. Stavovi o društvenim mrežama nisu se pokazali statistički značajnima. Postoji statistički značajna razlika između samoprocjene kvalitete života i učestalosti korištenja društvenim mrežama s obzirom na spol učenika.
Istraživanjem su dobivena deskriptivna obilježja određenja kvalitete života i slobodnog vremena srednjoškolaca i objašnjeni prediktorski odnosi slobodnog vremena, društvenih mreža i individualnih obilježja učenika u samoprocjeni kvalitete njihovog života.

Ključne riječi

društvene mreže; kvaliteta života; slobodno vrijeme; učenici srednjih škola

Hrčak ID:

219660

URI

https://hrcak.srce.hr/219660

Datum izdavanja:

10.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.549 *