Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

O uporabi kajkavskoga narječja iz perspektive učenika - njegovih govornika

Tamara Turza-Bogdan ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu
Ines Virč ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu
Lucija Čerepinko ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu


Puni tekst: hrvatski pdf 211 Kb

str. 61-81

preuzimanja: 740

citiraj


Sažetak

U članku se propituje mjesto i uloga kajkavskoga narječja iz perspektive učenika – njegovih govornika. Cilj je istraživanja bio ispitati razmišljanja učenika četvrtih razreda osnovne škole o kajkavskome narječju. S obzirom na to da je kajkavsko narječje većini ispitanika, učenicima iz Međimurja, materinski idiom, željelo se istražiti doživljavaju li ga učenici svojim materinskim idiomom, misle li da se njime koriste u nastavi te u kojim je to nastavnim situacijama. Zanimalo nas je postoji li razlika u odgovorima između učenika gradske i seoske osnovne škole. Rezultati prigodnoga uzorka pokazali su postojanje razlike u odgovorima i potrebu za budućim kvantitativni i kvalitativnim istraživanjima.

Ključne riječi

kajkavsko narječje u nastavi; osnovna škola; materinski idiom

Hrčak ID:

219774

URI

https://hrcak.srce.hr/219774

Datum izdavanja:

1.3.2019.

Posjeta: 1.467 *