Izvorni znanstveni članak
O uporabi kajkavskoga narječja iz perspektive učenika - njegovih govornika
Tamara Turza-Bogdan
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu
Ines Virč
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu
Lucija Čerepinko
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu
Sažetak
U članku se propituje mjesto i uloga kajkavskoga narječja iz perspektive učenika – njegovih govornika. Cilj je istraživanja bio ispitati razmišljanja učenika četvrtih razreda osnovne škole o kajkavskome narječju. S obzirom na to da je kajkavsko narječje većini ispitanika, učenicima iz Međimurja, materinski idiom, željelo se istražiti doživljavaju li ga učenici svojim materinskim idiomom, misle li da se njime koriste u nastavi te u kojim je to nastavnim situacijama. Zanimalo nas je postoji li razlika u odgovorima između učenika gradske i seoske osnovne škole. Rezultati prigodnoga uzorka pokazali su postojanje razlike u odgovorima i potrebu za budućim kvantitativni i kvalitativnim istraživanjima.
Ključne riječi
kajkavsko narječje u nastavi; osnovna škola; materinski idiom
Hrčak ID:
219774
URI
Datum izdavanja:
1.3.2019.
Posjeta: 1.467 *