Synthesis philosophica, Vol. 33 No. 1, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/sp33109
Kulturna rekonstrukcija festivala Iwa Ji u Igbo-Ukwuu i razlomljeni identitet Igboa
Francesca C Ukpokolo
; University of Ibadan, Faculty of Science, Africanus Horton Road, NG-OY–200284 Ibadan
Obiageli C. Okoye
orcid.org/0000-0002-4819-2756
; University of Ibadan, Faculty of Science, Africanus Horton Road, NG-OY–200284 Ibadan
Olatunde B. Lawuyi
; University of Ibadan, Faculty of Science, Africanus Horton Road, NG-OY–200284 Ibadan
Sažetak
U mnogim su afričkim društvima domorodački festivali pred istrebljenjem, što je rezultat modernizacija i utjecaja kršćanske religije na život ljudi. U jugoistočnoj Nigeriji, festival Iwa Ji, godišnji festival jama koji se slavi da bi se zahvalilo Vrhovnom biću i bogovima za osiguranje održanja, posljednjih desetljeća susreće se s napuštanjem. No istraživači su ustanovili kulturno značenje vezano za festival i njegov potencijal u očuvanju identiteta ljudi, kao i za promociju turizma, na temelju čega su predložili rekonstrukciju festivala da bi bio opće prihvaćen. Rekonstrukcija se provela. Rad proučava rekonstrukciju festivala kao fuziju domorodačkog Iwa Ji festivala i suvremenih praksi, argumentirajući da je rekonstruirani festival odraz razlomljenog identiteta Igbo naroda. Služeći se Turner¬Schechner modelom izvedbe kao socijalne drame za eksplanatorni model u studiji, autori argumentiraju da su advent moderne i kršćanska religija stvorile procjep u iskustvu kulture. Obnovljena pozornica predstavljena je u rekonstrukciji i prepakiravanju festivala za bolju prihvatljivost. Reintegracija se provela kako je festival postao bolje prihvaćen povodom rekonstrukcije te su sudionici iskusili transformaciju. Za proizvođenje podatak primijenjen je etnografski pristup. Podaci su se analizirali deskriptivno.
Ključne riječi
Iwa Ji festival; razlomljena stvarnost; kulturna rekonstrukcija; fuzija staroga i novoga; Igbo-Ukwu
Hrčak ID:
219846
URI
Datum izdavanja:
6.11.2018.
Posjeta: 6.796 *