Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/sp33110
Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?
Elvis Imafidon
; Ambrose Alli University, Faculty of Arts, KM 70 Benin Auchi Road, P. M. B 14, NG-ED–310101 Ekpoma
Puni tekst: francuski pdf 362 Kb
str. 165-177
preuzimanja: 516
citiraj
APA 6th Edition
Imafidon, E. (2018). Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?. Synthesis philosophica, 33 (1), 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
MLA 8th Edition
Imafidon, Elvis. "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?." Synthesis philosophica, vol. 33, br. 1, 2018, str. 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Imafidon, Elvis. "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?." Synthesis philosophica 33, br. 1 (2018): 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
Harvard
Imafidon, E. (2018). 'Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?', Synthesis philosophica, 33(1), str. 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
Vancouver
Imafidon E. Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?. Synthesis philosophica [Internet]. 2018 [pristupljeno 21.11.2024.];33(1):165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
IEEE
E. Imafidon, "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?", Synthesis philosophica, vol.33, br. 1, str. 165-177, 2018. [Online]. https://doi.org/10.21464/sp33110
Puni tekst: engleski pdf 362 Kb
str. 165-177
preuzimanja: 524
citiraj
APA 6th Edition
Imafidon, E. (2018). Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?. Synthesis philosophica, 33 (1), 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
MLA 8th Edition
Imafidon, Elvis. "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?." Synthesis philosophica, vol. 33, br. 1, 2018, str. 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Imafidon, Elvis. "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?." Synthesis philosophica 33, br. 1 (2018): 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
Harvard
Imafidon, E. (2018). 'Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?', Synthesis philosophica, 33(1), str. 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
Vancouver
Imafidon E. Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?. Synthesis philosophica [Internet]. 2018 [pristupljeno 21.11.2024.];33(1):165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
IEEE
E. Imafidon, "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?", Synthesis philosophica, vol.33, br. 1, str. 165-177, 2018. [Online]. https://doi.org/10.21464/sp33110
Puni tekst: hrvatski pdf 362 Kb
str. 165-177
preuzimanja: 402
citiraj
APA 6th Edition
Imafidon, E. (2018). Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?. Synthesis philosophica, 33 (1), 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
MLA 8th Edition
Imafidon, Elvis. "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?." Synthesis philosophica, vol. 33, br. 1, 2018, str. 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Imafidon, Elvis. "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?." Synthesis philosophica 33, br. 1 (2018): 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
Harvard
Imafidon, E. (2018). 'Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?', Synthesis philosophica, 33(1), str. 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
Vancouver
Imafidon E. Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?. Synthesis philosophica [Internet]. 2018 [pristupljeno 21.11.2024.];33(1):165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
IEEE
E. Imafidon, "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?", Synthesis philosophica, vol.33, br. 1, str. 165-177, 2018. [Online]. https://doi.org/10.21464/sp33110
Puni tekst: njemački pdf 362 Kb
str. 165-177
preuzimanja: 339
citiraj
APA 6th Edition
Imafidon, E. (2018). Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?. Synthesis philosophica, 33 (1), 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
MLA 8th Edition
Imafidon, Elvis. "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?." Synthesis philosophica, vol. 33, br. 1, 2018, str. 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Imafidon, Elvis. "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?." Synthesis philosophica 33, br. 1 (2018): 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
Harvard
Imafidon, E. (2018). 'Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?', Synthesis philosophica, 33(1), str. 165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
Vancouver
Imafidon E. Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?. Synthesis philosophica [Internet]. 2018 [pristupljeno 21.11.2024.];33(1):165-177. https://doi.org/10.21464/sp33110
IEEE
E. Imafidon, "Je li afrička feministička moralna epistemologija skrbi razlomljena?", Synthesis philosophica, vol.33, br. 1, str. 165-177, 2018. [Online]. https://doi.org/10.21464/sp33110
Sažetak
U ovom radu ispitujem do koje se mjere konkretno živo iskustvo i razumijevanje svijeta kod afričkih žena ozbiljno uzima u obzir posljednjih desetljeća u dominantno akademskim afričkim feminističkim diskursima, te usmjerava na njih. Argumentiram da je domorodačka (tradicionalna) afričko-¬feministička perspektiva svijeta bila ponajviše razlomljena suptilnom feministič¬kom epistemološkom pozicijom određenom Zapadom, kolonijalizmom i teorijskom opresijom. Afrički feministi učeni su analizirati feminističke probleme na afričkom prostoru (domaćem i u dijaspori) upravo iz zapadnjačke, kolonijalne perspektive kao superiorne perspektive ženskog iskustva. Preispitujem tu činjenicu usmjeravajući se specifično na afričku domorodačku feminističku moralnu epistemologiju skrbi. Argumentiram da je suvremeni feministički diskurs razlomljen zapadnim i kolonijalnim pozicijama te da se uglavnom zanemaruje perspektiva tradicionalne afričke žene. Dok se tradicionalna teorija znanja o skrbi afričke žene sastoji od njegovanja moralne dužnosti za brigom i uzdržavanjem ljudskog društva, suvremena afrička feministička pozicija takvu moralnu dužnost smatra opresivnom i diskriminacijskom za žene. S tim u vidu, mijenjam usmjerenost s pozicije afričkog feminizma pod utjecajem Zapada da bih ispitao problem patrijarhalnog oportunizma, problema koji možda još ne dobiva dovoljno pozornosti u traganju za zaštitom dostojanstva i dobrobiti afričke žene. Zaključujem da se ključ¬nim feminističkim problemima na afričkim prostorima, poput rasizma, kolonijalizma, društvene i ekonomske jednakosti i seksualnosti, treba pristupiti iz perspektive živog iskustva afričke žene, tako da bi se pojavilo autentično, nerazlomljeno znanje.
Ključne riječi
afrički feminizam; epistemologija skrbi; feminizam; afrička žena; patrijarhalni oportunizam
Hrčak ID:
219847
URI
https://hrcak.srce.hr/219847
Datum izdavanja:
6.11.2018.
Podaci na drugim jezicima:
francuski
engleski
njemački
Posjeta: 3.475
*