Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21464/sp33117

Aporije kiča

Mirjana Radojičić ; University of Belgrade, Institute for Philosophy and Social Theory, Kraljice Natalije 45, RS–11000 Beograd


Puni tekst: francuski pdf 398 Kb

str. 263-277

preuzimanja: 345

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 398 Kb

str. 263-277

preuzimanja: 440

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 398 Kb

str. 263-277

preuzimanja: 958

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 398 Kb

str. 263-277

preuzimanja: 388

citiraj


Sažetak

U tekstu se polazi od stajališta da se neodredivošću umjetnosti kao svog pojmovnog korelata hrani i neodredivost pojma kiča shvaćenog kao pseudoumjetnost. No time, uočava autorica, nisu reducirani teorijski napori estetičara i filozofa kulture da na ovom skliskom i nesigurnom »terenu« uspostave neke čvršće demarkacijske linije, neki pouzdaniji discrimen rerum između, makar na fenomenalnoj razini, vrlo bliskih kategorija. U ovom se radu to pokušava učiniti sagledavanjem kiča iz perspektive estetike recepcije, potom iz ugla sociologije umjetnosti i kulture i, najzad, iz aksiološkog rakursa.

Ključne riječi

kič; umjetnost; estetika recepcije; sociologija umjetnosti; aksiologija

Hrčak ID:

219854

URI

https://hrcak.srce.hr/219854

Datum izdavanja:

6.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: francuski engleski njemački

Posjeta: 3.715 *