Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31784/zvr.7.1.5

UTJECAJ ETIČKIH IDEOLOGIJA NA PROSUDBU ETIČNOSTI ONLINE MARKETINŠKE KOMUNIKACIJE NA TURISTIČKOME TRŽIŠTU – PERSPEKTIVA STUDENATA TURIZMA

Dina Lončarić orcid id orcid.org/0000-0003-2285-0252 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
Mateja Balent orcid id orcid.org/0000-0002-7024-302X


Puni tekst: engleski pdf 232 Kb

str. 127-147

preuzimanja: 645

citiraj


Sažetak

Svrha rada je istražiti povezanost između etičkih ideologija i prosudbe etičnosti online marketinške komunikacije na turističkome tržištu. Cilj je istraživanja, također, utvrditi povezanost između prosudbe etičnosti komunikacije na internetu i namjere ponašanja. Rad se temelji na empirijskom istraživanju u kojemu su primijenjene metoda scenarija i metoda ispitivanja. Kao instrument istraživanja korišten je Upitnik etičke pozicije (EPQ) kojim su mjerene etičke ideologije uvažavajući dimenzije relativizma i idealizma. Oblikovano je pet scenarija kojima su opisane potencijalne etički dvojbene situacije. Utvrđena je povezanost između etičkih ideologija i prosudbe etičnosti u online marketinškoj komunikaciji. Istraživanje je dokazalo da ispitanici koji ostvaruju više rezultate na ljestvici idealizma imaju strože kriterije u odnosu na etičnost u online komunikaciji i bolje raspoznaju etički dvojbene situacije. Utvrđena je i povezanost između prosudbe etičnosti opisanih scenarija i namjera ponašanja. Iako su teme u području internetske komunikacije na turističkome tržištu do sada istraživane, ima malo studija koje se odnose na prosudbu etičnosti takve komunikacije. Poseban doprinos ovoga rada očituje se u činjenici da su istraživanjem obuhvaćeni stavovi studenata turizma i ugostiteljstva koji će se u bliskoj budućnosti i sami naći u situacijama u kojima će trebati preuzeti moralnu odgovornost za odluke u vezi s komunikacijom na turističkome tržištu. Ovo istraživanje, stoga, daje doprinos i teoriji i praksi.

Ključne riječi

marketinška etika; etičke ideologije; internetska komunikacija; turizam; Upitnik etičke pozicije

Hrčak ID:

219984

URI

https://hrcak.srce.hr/219984

Datum izdavanja:

13.5.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.977 *