Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.33128/ag.80.5.3
VRTOVI ODGOJNO-OBRAZOVNIH INSTITUCIJA NA PODRUČJU GRADSKE ČETVRTI SESVETE
Vesna Židovec
orcid.org/0000-0002-3429-3898
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tea Pirić
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Martina Skendrović Babojelić
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dubravka Dujmović Purgar
orcid.org/0000-0002-6150-3010
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Uz sve funkcije koje imaju zelene površine, školski vrt ima još i edukativnu ulogu. Nekad je bio vezan uz škole u ruralnom području, dok danas postoje brojne potvrde o njegovoj važnosti u obrazovnom procesu bez obzira radi li se o ruralnom ili urbanom okruženju. Gradska četvrt Sesvete cijelim je svojim područjem smještena izvan granica grada Zagreba kao naselja. Zauzima čak četvrtinu njegovog ukupnog prostora na sjeveroistoku grada. Još prije nekoliko desetljeća najveći je dio tog prostora obilježavao izrazito ruralni način života, elementi kojega su i danas jasno vidljivi u većini ovdašnjih naselja. Industrijalizacija i s njom povezano doseljavanje tisuća novih stanovnika ponajprije su, već sredinom šezdesetih godina prošlog stoljeća, potaknuli brzu urbanizaciju tada još malih Sesveta i drugih tadašnjih samostalnih naselja. Na cijelom području postoje 4 gradske i 5 privatnih predškolskih ustanova te osam osnovnih škola. Neke od tih institucija imaju vrt koji je uključen u obrazovni program sa svrhom razvoja pozitivnih psihofizičkih osobina kod učenika. Cilj rada bio je istražiti postojanje vrtova uz odgojno-obrazovne institucije (predškolske TIP 1 i osnovnoškolske TIP 2) na području gradske četvrti Sesvete, identificirati biljne svojte prema kategorijama (jedno i dvogodišnje cvjetne vrste, trajnice i geofiti, grmlje, drveće i penjačice); procijeniti uređenost vrtova i njihovu usklađenost s tradicijom i prostorom u kojem se nalaze. U vrtovima TIP 1 zabilježeno je ukupno 97 svojti (44 jedno i dvogodišnje, 12 trajnica i geofita, 15 grmova i 26 stabala), a u vrtovima TIP 2 ukupno 40 svojti (8 jedno- i dvogodišnje, 7 trajnica i geofita, 19 grmova i 6 stabala). Osim jednog vrtića, niti jedna od istraživanih odgojno-obrazovnih institucija na području gradske četvrti Sesvete niju imala vrt uključen u odgojno-obrazovni rad.
Ključne riječi
hortikulturna terapija; ekologija; edukacija; inventarizacija; škola i vrtić
Hrčak ID:
220093
URI
Datum izdavanja:
2.5.2019.
Posjeta: 2.297 *