Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

POLOŽAJ STUDENATA NA SVEUČILIŠTU U SVJETLU ANALIZE KVALITETE NASTAVE

Jasminka LEDIĆ
Vesna KOVAČ
Branko RAFAJAC


Puni tekst: hrvatski pdf 202 Kb

str. 619-937

preuzimanja: 600

citiraj


Sažetak

Ovaj rad iznosi rezultate istraživanja u okviru projekta
“Kvaliteta visokoškolske nastave” koji prikazuju položaj
studenata na sveučilištu, posebice promatran kroz njihov
položaj u nastavi. Upitnikom čiju osnovu čini 15 kriterija
kvalitetne visokoškolske na-stave, ispitanici (203 nastavnika i
469 studenata Sveučilišta u Rijeci) su procjenjivali razliku
između “idealne” nastave (procjena relevantnosti i prinosa
svakog kriterija uspješnoj sveučilišnoj nastavi) i “realne”
nastave (procjena mjere u kojoj se svaki kriterij poštuje u
nastavi na sveučilištu prema mišljenju nastavnika i
studenata). Prema rezultatima istraživanja, procjene
sveučilišnih nastavnika pokazuju statistički značajnu razliku
između “idealnog” i “realnog” u devet od petnaest kriterija.
Kod studenata, razlika je u procjeni razlike “idealnog” i
“realnog” statistički značajna u svakom kriteriju. Indikativni
rezultati s posebnim reperkusijama na praksu mogu se dobiti
kada se uspoređuju procjene “idealnog” i “realnog” stanja
između nastavnika i studenata. Rezultati Mann-Whitneyevog
U testa pokazuju statistički značajne razlike u procjeni
“idealne” nastave u sedam kriterija. Međutim, kad se
procjenjuje “realna” nastavna praksa, postoji statistički
značajna razlika u svakom kriteriju. Kvalitativni pokazatelji
(komentari studenata i nastavnika) uglavnom ukazuju na
“vanjske” probleme koji negativno utječu na nastavu. Ipak,
analiza studentskih komentara ukazuje na to da je moguće
pretpostaviti da dio problema u studiranju proizlazi iz
čimbenika koji se mogu pripisati nastavnicima, a ne odnose
se ponajprije na “vanjske” čimbenike. Kvalitativni pokazatelji
potvrđuju rezultate statističkih testova, pa se može držati da
većina nastavnika ne uviđa važnost ili zanemaruje
komunikaciju sa studentima, ne pokazuje dostatan interes za
studente i njihove probleme, ne uvažava ih, i nije im
spremna pomoći u dostatnoj mjeri.

Ključne riječi

Hrčak ID:

20461

URI

https://hrcak.srce.hr/20461

Datum izdavanja:

31.10.1998.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.607 *