Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i1.3384
Kvaliteta nastave u završnim razredima nižeg sekundarnog obrazovanja: demografske razlike i povezanost s ciljnim orijentacijama u učenju
Marina Đuranović
orcid.org/0000-0001-7199-5488
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati obilježja kvalitete nastave s obzirom na spol, razred i opći školski uspjeh te povezanost s ciljnim orijentacijama u učenju kod učenika završnih razreda osnovne škole (niže sekundarno obrazovanje, ISCED razina 2). U istraživanju su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda (N = 512) osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije i Grada Zagreba. Upitnikom su prikupljeni demografski podatci (spol, razred i završni uspjeh), a za podatke o samoprocjeni kvalitete nastave koristio se Upitnik učeničke percepcije kvalitete nastave (engl. Student perception of classroom quality - SPOCQ). Podaci o ciljnim orijentacijama u učenju prikupljeni su Upitnikom ciljnih orijentacija (Components of Self-regulated Learning – CSRL). Dobiveni rezultati ukazuju na to da učenici, bez obzira na dob, spol i opći uspjeh, uglavnom percipiraju nastavu prosječnom prema svim dimenzija kvalitete te da su blago iznadprosječno skloni svim trima orijentacijama učenja. Nadalje, kao najznačajniji prediktori sve pojedine ciljne orijentacije u učenju pokazali su se aspekti kvalitete nastave, s time da se kvalitetom nastave objašnjava gotovo trećina orijentacije na učenje, ali veoma malo orijentacije usmjerene na izvedbu i izbjegavanje truda.
Ključne riječi
ciljne orijentacije; kvaliteta nastave; osnovna škola; učenici
Hrčak ID:
220705
URI
Datum izdavanja:
27.3.2019.
Posjeta: 2.243 *