Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i1.3384

Kvaliteta nastave u završnim razredima nižeg sekundarnog obrazovanja: demografske razlike i povezanost s ciljnim orijentacijama u učenju

Marina Đuranović orcid id orcid.org/0000-0001-7199-5488 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: hrvatski pdf 335 Kb

str. 11-44

preuzimanja: 479

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 335 Kb

str. 11-44

preuzimanja: 456

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati obilježja kvalitete nastave s obzirom na spol, razred i opći školski uspjeh te povezanost s ciljnim orijentacijama u učenju kod učenika završnih razreda osnovne škole (niže sekundarno obrazovanje, ISCED razina 2). U istraživanju su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda (N = 512) osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije i Grada Zagreba. Upitnikom su prikupljeni demografski podatci (spol, razred i završni uspjeh), a za podatke o samoprocjeni kvalitete nastave koristio se Upitnik učeničke percepcije kvalitete nastave (engl. Student perception of classroom quality - SPOCQ). Podaci o ciljnim orijentacijama u učenju prikupljeni su Upitnikom ciljnih orijentacija (Components of Self-regulated Learning – CSRL). Dobiveni rezultati ukazuju na to da učenici, bez obzira na dob, spol i opći uspjeh, uglavnom percipiraju nastavu prosječnom prema svim dimenzija kvalitete te da su blago iznadprosječno skloni svim trima orijentacijama učenja. Nadalje, kao najznačajniji prediktori sve pojedine ciljne orijentacije u učenju pokazali su se aspekti kvalitete nastave, s time da se kvalitetom nastave objašnjava gotovo trećina orijentacije na učenje, ali veoma malo orijentacije usmjerene na izvedbu i izbjegavanje truda.

Ključne riječi

ciljne orijentacije; kvaliteta nastave; osnovna škola; učenici

Hrčak ID:

220705

URI

https://hrcak.srce.hr/220705

Datum izdavanja:

27.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.243 *