Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i1.3245

Kritički prikaz matematičkih zadataka PISA testa

Olivera Marković ; University of Kragujevac, Faculty of Education in Užice
Milenko Pikula ; University of East Sarajevo, Faculty of Philosophy
Marina Zubac ; University of Mostar, Faculty of Natural Sciences and Mathematics, and Educational Sciences


Puni tekst: engleski pdf 346 Kb

str. 233-274

preuzimanja: 359

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 346 Kb

str. 233-274

preuzimanja: 541

citiraj


Sažetak

U ovom radu autori se bave kritičkom analizom nekih problema vezanih uz PISA testiranje iz matematike. Prije svega ukazano je na društvene, ekonomske i političke okolnosti pokretanja PISA projekta. Zatim su analizirani, po mišljenju autora, vrlo važni pojmovi za razumijevanje PISA filozofije, a to su primjenjivo znanje i rješavanje problema u stvarnoj životnoj situaciji. Usporedili smo dva različita načina definiranja ovih pojmova i pokazali koje su posljedice po učenje i nastavu matematike u oba slučaja. Izložili smo rezultate istraživanja koje smo proveli s nastavnicima matematike, ali i nastavnicima drugih predmeta. Istraživanje se odnosilo na utvrđivanje značaja i uloge matematičkih zadataka PISA testa za daljnje matematičko obrazovanje učenika. Rezultati istraživanja su pokazali da postoji statistički značajna razlika između procjena nastavnika koji predaju i nastavnika koji ne predaju matematiku. U radu smo analizirali i konkretne zadatke koje su učenici rješavali na PISA testiranju. Ukazali smo na izvjesne nedostatke i nepreciznosti matematičkih zadataka PISA testova, kao i na slabosti samog PISA testiranja.

Ključne riječi

funkcionalno znanje; matematička pismenost; nastava matematike; stvarna životna situacija.

Hrčak ID:

220697

URI

https://hrcak.srce.hr/220697

Datum izdavanja:

27.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.711 *