Prethodno priopćenje
Uloga promocije u marketinškoj komunikaciji izvedbenih tradicijskih umjetnosti na primjeru ansambla LADO
Dario Vrbaslija
; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Krešimir Dabo
orcid.org/0000-0001-9260-7384
; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Ovim se radom prikazuje važnost promocije manifestacija u kulturi, odnosno važnost poticanja i razvoja različitih umjetničkih manifestacija kao uporišta za neprekidno stvaranje konkurentskih prednosti na tržištu kulture. Cilj rada je odrediti ulogu i važnost promotivne komunikacije u kulturno umjetničkim manifestacijama. Predmet marketinga nisu samo proizvodi, već i usluge, ideje i doživljaji koji se nude korisniku, tj. sve ono za što postoji ponuda i potražnja. Ansambl Lado, koji je studija slučaja u ovome radu, svojim nastupima izaziva poseban doživljaj kod gledatelja što ga, uz ostalo, čini brendom. Za onim što nudi na svojim nastupima kontinuirano se javlja i potražnja, što je toj ustanovi osiguralo dugotrajnu egzistenciju i status jedinstvenoga brenda na hrvatskomu kulturnomu tržištu. Doživljaju koji Lado stvara svojom izvedbenom djelatnošću, publika se uvijek vraća, a tomu u prilog govore pune dvorane i reakcije medija. O tomu govori i istraživanje provedeno na temu socio-demografskog prikaza posjetitelja koncerata Ansambla Lado provedenom prije održavanja koncerta Ansambla Lado u Zagrebu 2017. godine. Istraživanje je pokazalo kako je više od polovine ispitanika koji su došli na koncert prvi put došlo na nastup Lada, što svjedoči o uspješnoj promotivnoj kampanji i o dugoročnim ciljevima
privlačenja nove publike.
Ključne riječi
marketing; folklor; oglašavanje; kultura; manifestacija
Hrčak ID:
221245
URI
Datum izdavanja:
19.6.2019.
Posjeta: 2.336 *