Poslovna izvrsnost, Vol. 13 No. 1, 2019.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.35
ULOGA KREATIVNIH GRADOVA U REGIONALNOM RAZVOJU
Marinela Krstinić Nižić
orcid.org/0000-0002-0042-7608
; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Hrvatska
Elena Rudan
orcid.org/0000-0002-9958-3300
; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Hrvatska
Maša Trinajstić
orcid.org/0000-0002-6794-8897
; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Hrvatska
Sažetak
Prema Europskom programu za kulturu, kulturne i kreativne industrije mogu
doprinijeti transformaciji gospodarstva, odnosno postati alat za promoviranje održivog
razvoja gradova Europske unije. Mnogi gradovi i regije posjeduju izniman potencijal za
lokalni i regionalni razvoj uslijed spill-over efekta na širu ekonomiju. Cilj rada je istražiti
na koji način analizirani europski gradovi osmišljavaju modele upravljanja kulturnim i
kreativnim resursima gradova, radi stvaranja novih prilika za ulaganja. Autorice
identificiraju potencijale i prilike u odabranim gradovima Europe, uz participaciju
građana kao predstavnika različitih interesnih sfera. Rad se bavi pitanjima kako
iskoristiti potencijal koji nudi kultura i umjetnost svakog grada te je za potrebe
istraživanja vođen dubinski intervju sa ključnim dionicima kulturnog i kreativnog sektora
grada Rijeke. Građani imaju koristi i sudjeluju u stvaranju lokalne ekonomije, a u cilju
kreiranja jedinstvenog identiteta gradova na temelju kojeg će se vršiti fokusirana
ulaganja u razvoj, za ekonomski rast i radna mjesta. Nove ekonomije 21. stoljeća temelje
se na znanju i „čistim industrijama “, te autorice predlažu niz mjera za grad Rijeku u
smjeru kulturnih i kreativnih industrija. Zaključuje se da su gradovi ključna mjesta za
razvoj kulturnih i kreativnih industrija te se uslijed njihova razvoja očekuje daljnji razvoj
u gospodarskom odnosno turističkom sektoru.
Ključne riječi
kulturne i kreativne industrije; kreativni grad; turizam; Rijeka.
Hrčak ID:
221246
URI
Datum izdavanja:
17.6.2019.
Posjeta: 2.821 *