Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.1515/aet-2019-001

ŽENSKO LICE LJEPOTE GRADA, ILI O TOME KAKO SE TURISTI OSCJEĆAJU NA TURISTIČKOJ DESTINACIJI

Mladen Knežević orcid id orcid.org/0000-0001-6737-2114 ; Sveučilište Libertas
Radojka Kraljević ; Sveučilište Libertas
Jozo Jurković ; Sveučilište Libertas


Puni tekst: hrvatski pdf 1.342 Kb

str. 3-18

preuzimanja: 447

citiraj


Sažetak

Turizam je kao privredna djelatnost u dobroj mjeri ukotvljen u mnoge elemente, kako kulture receptivnih destinacija, tako i kulturnih tradicija emitivnih okolina. Jedan dio pristupa turizmu kao društvenom procesu polazi od potrebe čovjeka za odmorom, za uspostavljanjem nove emocionalne ravnoteže narušene repetitornom svakodnevicom neoliberalnog društva i, posebno, gospodarstva. Takav je pristup stvorio neku vrstu stereotipa, po kojemu se turist “sigurno osjeća dobro” u nenadmašnoj arhitekturi srednjevjekovnog Dubrovnika. Istraživanje je, međutim, pokazalo da moderni turizam, sa skraćivanjem turističkog boravka, jurnjavom od destinacije do destinacije, zapravo ne dovodi do osjećaja sreće, da ima daleko više projiciranih negativnih emocija, koje dovode u pitanje relaksirajuću prirodu turističke djelatnosti.

Ključne riječi

kulturni kapital; socijalni kapital; oporavak; eksperimentalna metoda; turizam

Hrčak ID:

221431

URI

https://hrcak.srce.hr/221431

Datum izdavanja:

31.5.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.670 *