Ekonomska misao i praksa, Vol. 8 No. 2, 1999.
Prethodno priopćenje
POSLOVNO ODLUČAVANJE U HRVATSKOM TURIZMU NA POČETKU XXI. STOLJEĆA
Joža Perić
; Hotelijerski fakultet Opatija
Igor Brajdić
; Hotelijerski fakultet Opatija
Sažetak
Jedno od mjerila uspješnog ulaska hrvatskog turizma u XXI. stoljeće je
spremnost zaposlenog managementa da usvoji i primjeni predvidljive značajke managementa XXI. stoljeća. Medu tim značajkama je razina poduzetništva, odnosno uklapanje u pojam poduzetničkog managementa. U opis uspješnog poduzetničkog managementa ulaze karakteristike managera i perfonrmance odlučivanja. Od osnovnih karakteristika managera ističu se: spol, dob, stručna sprema, vrsta stručne spreme, radni staž u poduzeću, staž na postojećoj funkciji. U performancama odlučivanja se mogu izdvojiti: faktori koji djeluju na kvalitetu odlučivanja, znanja potrebna za uspješno odlučivanje, razine managementa na kojima se donose bitne odluke, udio programiranih i
neprogramiranih odluka, struktura odluka prema utjecaju na stanje sustava, utjecaj na donošenje individualnih, grupnih i kolektivnih odluka. Ispitivanje perfomanci i karakteristika managera provedeno je u srednjim i malim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj, kao prevladavajućim tipovima hotelskih poduzeća na ulasku u XXI. stoljeće. Dobiveni rezultati pokazuju da po većini karakteristika manageri svih razina u srednjim i malim poduzećima u Hrvatskoj zadovoljavaju u uspješnoj realizaciji koncepcije poduzetničkog managera, osim tamo, gdje prevladavaju stariji kadrovi. Po perfomacama odlučivanja najslabiji rezultati su u strukturi strateških, taktičkih i operativnih odluka, kao i kod udjela programiranih i neprogramiranih odluka, na štetu poželjnijih neprogramiranih odluka, posebice na visokoj razini. Ostale su perfomance odlučivanja zadovoljavajuće. U cjelini se može zaključiti da management u srednjim i malim poduzećima po svojim osnovnim karakteristikama (osim spola) i bitnim performancama odlučivanja ima sve potrebne značajke za ulazak u XXI. stoljeće.
Ključne riječi
poduzetništvo; srednja i mala poduzeća; karakteristike managera; performance odlučivanja
Hrčak ID:
222559
URI
Datum izdavanja:
2.12.1999.
Posjeta: 862 *