Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31820/pt.28.2.4

Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi

Tomislava Vidić orcid id orcid.org/0000-0003-2040-2667 ; Osnovna škola Remete, Zagreb, Hrvatska
Dubravka Miljković orcid id orcid.org/0000-0002-1616-0792 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski PDF 373 Kb

verzije

str. 291-312

preuzimanja: 956

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost pristupa poučavanju sa samoefikasnosti, zadovoljstvom životom i poslom učitelja te u kojoj mjeri učitelji u osnovnoj školi doživljavaju pozitivne i negativne emocije. U istraživanju je sudjelovalo 254 učitelja iz osam zagrebačkih osnovnih škola. Rezultati su pokazali značajne povezanosti između pristupa poučavanja i dimenzija samoefikasnosti učitelja (angažiranost, strategije poučavanja, upravljanje razredom). Zadovoljstvo poslom značajno je povezano sa zadovoljstvom životom i pozitivnim emocijama. Negativne emocije značajno su negativno povezane sa zadovoljstvom poslom i životom. Učitelji koji imaju pristup poučavanja usmjeren na učenika statistički se značajno razlikuju od učitelja s pristupom usmjerenim na učitelja u dimenziji samoefikasnosti (strategije poučavanja) te češće doživljavaju pozitivne emocije: zainteresiranost, uzbuđenost i pozornost. Učitelji razredne nastave pokazali su veću angažiranost u odnosu na učitelje predmetne nastave. Učitelji s više od deset godina radnog iskustva statistički se značajno razlikuju od učitelja s manje godina radnoga iskustva u pristupima poučavanju i samoefikasnosti te češće doživljavaju ponos i budnost. S druge strane, učitelji s deset i manje od deset godina radnoga iskustva češće se osjećaju prestrašeno.

Ključne riječi

pristupi poučavanju; samoefikasnost; zadovoljstvo životom; zadovoljstvo poslom; emocije; učitelji u osnovnoj školi

Hrčak ID:

223183

URI

https://hrcak.srce.hr/223183

Datum izdavanja:

23.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.479 *